- Czujemy presję wynikającą ze wzrostu kosztów produkcji filmowych. Część naszych klientów ma problemy ze skompletowaniem finansowania – przyznał we wtorek Andrzej Muszyński, prezes ATM Grupy, firmy produkującej fabularne filmy pełnometrażowe, seriale, dokumenty i inne formaty emitowane potem przez nadawców telewizyjnych i platformy streamingowe.
Plan ATM Grupa: telewizje będą współpracować przy filmach
W związku z tym, że produkcja filmów podrożała firma z siedzibą w Bielanach Wrocławskich będzie namawiać nadawców by wspólnie finansowali filmowe projekty – zapowiedział Andrzej Muszyński.
- Wzrost kosztów produkcji sprawia, że kilu partnerów musi się złożyć na film, aby był on atrakcyjny dla widza – tłumaczyła z kolei Urszula Piasecka, wieloletnia prezeska największego dystrybutora filmów kinowych Kino Świat, od niedawna w zarządzie ATM Grupy. Ma się zająć się rozwojem biznesu.
– Potencjał jest ogromny. Mimo że koszty wzrosły – pojawiły się nowe możliwości – uważa Urszula Piasecka.
Jej domeną ma być m.in. za sprzedaż licencji programowych. - Musimy się zastanowić jak sprzedawać licencje w związku z tym, że tzw. „polityka okienkowa” określająca czas wyłączności na wyświetlanie filmu zmieniła się – uważa menedżerka.