Reklama

KNF wlepił Point Group 500 tys. zł kary

Komisja nadzoru Finansowego ukarała Platformę Mediową Point Group (jej spółka wydaje m.in. tygodnik „Wprost”) 0,5 mln zł kary za nienależyte informowanie o wynikach finansowych. Spółka chce się odwołać.

Aktualizacja: 08.07.2014 19:57 Publikacja: 08.07.2014 17:32

Jak podaje KNF w uzasadnieniu, kara została wymierzona za nieobjęcie konsolidacją sprawozdania finansowego spółki zależnej Point Group Financial Admobile przy sporządzeniu skonsolidowanych sprawozdań finansowych za lata 2009 i 2010 oraz śródrocznego skróconego skonsolidowanego sprawozdania finansowego za I półrocze 2010 r. Komisja ukarała grupę także za brak testu na utratę wartości wartości firmy powstałej w wyniku połączenia spółek Gemtex, AWR Wprost, News PR.pl, Admobile i Sport 24.pl przy sporządzeniu skonsolidowanego sprawozdania finansowego za 2009 rok.

Kolejnymi powodami wlepienia kary było niedokonanie na koniec 2010 r. ostatecznego rozliczenia wartości firmy powstałej w wyniku objęcia udziałów w spółce AWR „Wprost" przy sporządzeniu skonsolidowanego sprawozdania finansowego za 2010 r. oraz błędne ujęcie wartości niematerialnych dotyczących znaku towarowego oraz aktywnej listy klientów spółki zależnej Gemtex przy sporządzeniu śródrocznego skróconego skonsolidowanego sprawozdania finansowego za I półrocze 2010 r.

Prezes Platformy Mediowej Point Group Michał Lisiecki nazwał decyzję KNF "skandaliczną" i zapowiedział złożenie odwołania. W jego opinii wysokość kary jest związana z ostatnimi publikacjami tygodnika "Wprost". "Złożymy wniosek do KNF o ponowne rozpoznanie sprawy. W przypadku braku pozytywnej decyzji kolejnym krokiem będzie NSA" - powiedział PAP Lisiecki.

"Postępowanie KNF w tej sprawie trwało ponad dwa lata, do tej pory kosztowało nas ponad 100 tys. zł. Wielkość nałożonej przez KNF kary jest nieproporcjonalna w stosunku do wielkości naszej spółki i jej przepływów gotówkowych, dlatego muszę nazwać ją skandaliczną. Uważam, że po wyjaśnieniach i pismach, które przesłaliśmy do KNF, nie powinniśmy otrzymywać kary, a co najwyżej upomnienie lub zalecenie. Takimi środkami również nadzór dysponuje, ale nie stosuje ich prawie nigdy" - powiedział.

Jak dodał Lisiecki, zakwestionowane działania zalecał i opiniował spółce doradca, firma Ernst&Young, której profesjonalizmu nie było podstaw kwestionować. "Kiedy audytor je zakwestionował, spółka skorygowała raporty w kolejnych latach. Od 2012 r. biegli nie zgłaszają zastrzeżeń do sposobu sporządzania sprawozdań finansowych PMPG S.A. i Grupy Kapitałowej PMPG" – powiedział Lisiecki.

Reklama
Reklama

"Nie można karać spółki za to, że audytor zgłosił zastrzeżenia do sposobu prezentacji danych w sprawozdaniu finansowym. Występowanie ewentualnych zastrzeżeń w opinii biegłego rewidenta świadczy o rzeczywistym i rzetelnym badaniu sprawozdania oraz o tym, że współpraca spółki z audytorem oparta jest na zasadach pełnej przejrzystości" – dodał.

Jak podaje KNF w uzasadnieniu, kara została wymierzona za nieobjęcie konsolidacją sprawozdania finansowego spółki zależnej Point Group Financial Admobile przy sporządzeniu skonsolidowanych sprawozdań finansowych za lata 2009 i 2010 oraz śródrocznego skróconego skonsolidowanego sprawozdania finansowego za I półrocze 2010 r. Komisja ukarała grupę także za brak testu na utratę wartości wartości firmy powstałej w wyniku połączenia spółek Gemtex, AWR Wprost, News PR.pl, Admobile i Sport 24.pl przy sporządzeniu skonsolidowanego sprawozdania finansowego za 2009 rok.

Reklama
Media
„Rzeczpospolita” i „The New York Times” razem w nowej ofercie subskrypcyjnej
Media
Prawnik dzieci Zygmunta Solorza o sporze o sukcesję: do ugody wystarczy dobra wola
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama