Reklama
Rozwiń
Reklama

Internet zabiera telewizji widzów

8 proc. polskich Internautów nie ma telewizora, a 10 proc. korzysta z telewizora podpiętego do Internetu. Część z tych drugich traktuje telewizor już tylko jako jako urządzenie do oglądania wideo z sieci.

Aktualizacja: 19.02.2015 09:06 Publikacja: 19.02.2015 08:35

Internet zabiera telewizji widzów

Foto: Bloomberg

Jak podają autorzy badania Startrack przeprowadzonego przez Starcom MediaVest Group, wśród widzów tradycyjnej telewizji przybywa tzw. „lightviewers", czyli ludzi poświęcających na to medium znacznie mniej czasu niż pozostali widzowie. - Wraz ze zmieniającymi się powszechnie nawykami, grupa ta będzie się powiększać – konstatuje firma. Już jednak piąta internautów, którzy oglądają telewizję, ogląda ją dziennie średnio tylko przez godzinę lub nawet krócej (podczas gdy średni czas oglądania telewizji w Polsce zbliża się do 4 godz. i 30 minut). – Dwie trzecie Internautów ogląda telewizję codziennie lub prawie codziennie. Jednak Internet jest już od telewizji bardziej powszechnie używany – 79 proc. internautów korzysta z niego codziennie (aż 69 proc. wielokrotnie w ciągu dnia). Jest także grupa ok. 8 proc. internautów, którzy w ogóle nie posiadają telewizora. Cześć z nich po prostu go nie potrzebuje. Dla innych to tylko stan przejściowy – szczególnie, że to często ludzie młodzi, mieszkający w jednoosobowych gospodarstwach domowych, często w wynajmowanych mieszkaniach. Do życia potrzebny jest im przede wszystkim Internet. Telewizor nie jest dla nich medium pierwszej potrzeby - komentuje Szymon Śliwiński, strateg w Starcom MediaVest Group. To najczęściej (w 65 proc.) osoby poniżej trzydziestego roku życia. - Mimo to, istnieje wśród nich także nadreprezentacja osób z wyższym wykształceniem. Oprócz uczniów i studentów, to często także specjaliści z wyższym wykształceniem – podaje Śliwiński.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Reklama
Reklama