Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 19.02.2015 09:06 Publikacja: 19.02.2015 08:35
Foto: Bloomberg
Jak podają autorzy badania Startrack przeprowadzonego przez Starcom MediaVest Group, wśród widzów tradycyjnej telewizji przybywa tzw. „lightviewers", czyli ludzi poświęcających na to medium znacznie mniej czasu niż pozostali widzowie. - Wraz ze zmieniającymi się powszechnie nawykami, grupa ta będzie się powiększać – konstatuje firma. Już jednak piąta internautów, którzy oglądają telewizję, ogląda ją dziennie średnio tylko przez godzinę lub nawet krócej (podczas gdy średni czas oglądania telewizji w Polsce zbliża się do 4 godz. i 30 minut). – Dwie trzecie Internautów ogląda telewizję codziennie lub prawie codziennie. Jednak Internet jest już od telewizji bardziej powszechnie używany – 79 proc. internautów korzysta z niego codziennie (aż 69 proc. wielokrotnie w ciągu dnia). Jest także grupa ok. 8 proc. internautów, którzy w ogóle nie posiadają telewizora. Cześć z nich po prostu go nie potrzebuje. Dla innych to tylko stan przejściowy – szczególnie, że to często ludzie młodzi, mieszkający w jednoosobowych gospodarstwach domowych, często w wynajmowanych mieszkaniach. Do życia potrzebny jest im przede wszystkim Internet. Telewizor nie jest dla nich medium pierwszej potrzeby - komentuje Szymon Śliwiński, strateg w Starcom MediaVest Group. To najczęściej (w 65 proc.) osoby poniżej trzydziestego roku życia. - Mimo to, istnieje wśród nich także nadreprezentacja osób z wyższym wykształceniem. Oprócz uczniów i studentów, to często także specjaliści z wyższym wykształceniem – podaje Śliwiński.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Trójka to przeszłość, dziś robię wymarzone radio. Nie mogłabym zostawić tych wszystkich ludzi, z którymi budował...
Według prezydenta Donalda Trumpa, Stany Zjednoczone znalazły nabywcę na amerykańską część platformy wideo TikTok...
Rynek wyszukiwania jest otwarty i daje możliwości tak konsumentom, jak i firmom. Niestety decyzje Komisji Europe...
Prezydent USA Donald Trump po raz kolejny przedłuży termin zbycia amerykańskich aktywów TikToka przez ByteDance...
Disney i Universal pozwały Midjourney, ogromnie popularne narzędzie AI do generowania obrazów. Giganci Hollywood...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas