Internet zabiera telewizji widzów

8 proc. polskich Internautów nie ma telewizora, a 10 proc. korzysta z telewizora podpiętego do Internetu. Część z tych drugich traktuje telewizor już tylko jako jako urządzenie do oglądania wideo z sieci.

Aktualizacja: 19.02.2015 09:06 Publikacja: 19.02.2015 08:35

Internet zabiera telewizji widzów

Foto: Bloomberg

Jak podają autorzy badania Startrack przeprowadzonego przez Starcom MediaVest Group, wśród widzów tradycyjnej telewizji przybywa tzw. „lightviewers", czyli ludzi poświęcających na to medium znacznie mniej czasu niż pozostali widzowie. - Wraz ze zmieniającymi się powszechnie nawykami, grupa ta będzie się powiększać – konstatuje firma. Już jednak piąta internautów, którzy oglądają telewizję, ogląda ją dziennie średnio tylko przez godzinę lub nawet krócej (podczas gdy średni czas oglądania telewizji w Polsce zbliża się do 4 godz. i 30 minut). – Dwie trzecie Internautów ogląda telewizję codziennie lub prawie codziennie. Jednak Internet jest już od telewizji bardziej powszechnie używany – 79 proc. internautów korzysta z niego codziennie (aż 69 proc. wielokrotnie w ciągu dnia). Jest także grupa ok. 8 proc. internautów, którzy w ogóle nie posiadają telewizora. Cześć z nich po prostu go nie potrzebuje. Dla innych to tylko stan przejściowy – szczególnie, że to często ludzie młodzi, mieszkający w jednoosobowych gospodarstwach domowych, często w wynajmowanych mieszkaniach. Do życia potrzebny jest im przede wszystkim Internet. Telewizor nie jest dla nich medium pierwszej potrzeby - komentuje Szymon Śliwiński, strateg w Starcom MediaVest Group. To najczęściej (w 65 proc.) osoby poniżej trzydziestego roku życia. - Mimo to, istnieje wśród nich także nadreprezentacja osób z wyższym wykształceniem. Oprócz uczniów i studentów, to często także specjaliści z wyższym wykształceniem – podaje Śliwiński.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama