Jak podają autorzy badania Startrack przeprowadzonego przez Starcom MediaVest Group, wśród widzów tradycyjnej telewizji przybywa tzw. „lightviewers", czyli ludzi poświęcających na to medium znacznie mniej czasu niż pozostali widzowie. - Wraz ze zmieniającymi się powszechnie nawykami, grupa ta będzie się powiększać – konstatuje firma. Już jednak piąta internautów, którzy oglądają telewizję, ogląda ją dziennie średnio tylko przez godzinę lub nawet krócej (podczas gdy średni czas oglądania telewizji w Polsce zbliża się do 4 godz. i 30 minut). – Dwie trzecie Internautów ogląda telewizję codziennie lub prawie codziennie. Jednak Internet jest już od telewizji bardziej powszechnie używany – 79 proc. internautów korzysta z niego codziennie (aż 69 proc. wielokrotnie w ciągu dnia). Jest także grupa ok. 8 proc. internautów, którzy w ogóle nie posiadają telewizora. Cześć z nich po prostu go nie potrzebuje. Dla innych to tylko stan przejściowy – szczególnie, że to często ludzie młodzi, mieszkający w jednoosobowych gospodarstwach domowych, często w wynajmowanych mieszkaniach. Do życia potrzebny jest im przede wszystkim Internet. Telewizor nie jest dla nich medium pierwszej potrzeby - komentuje Szymon Śliwiński, strateg w Starcom MediaVest Group. To najczęściej (w 65 proc.) osoby poniżej trzydziestego roku życia. - Mimo to, istnieje wśród nich także nadreprezentacja osób z wyższym wykształceniem. Oprócz uczniów i studentów, to często także specjaliści z wyższym wykształceniem – podaje Śliwiński.