Agora z wynikami lepszymi od oczekiwań prognozuje niski wzrost rynku reklamy

Mediowa grupa podała lepsze od spodziewanych przez rynek wyniki finansowe za IV kwartał. Według jej szacunków firmy wydadzą w tym roku na reklamę tylko 2-4 proc. więcej niż w ubiegłym.

Publikacja: 20.02.2015 08:10

Agora z wynikami lepszymi od oczekiwań prognozuje niski wzrost rynku reklamy

Foto: Fotorzepa, Krzysztof Skłodowski KS Krzysztof Skłodowski

Przychody Agory w IV kwartale wyniosły 333,7 mln zł i były o 11,1 proc. wyższe niż rok wcześniej. Analitycy spodziewali się w konsensusie PAP przychodów na poziomie 313 mln zł. – Wzrost ten jest efektem wyższych przychodów w większości segmentów operacyjnych grupy – podała spółka. Jak dodano, pozytywnie na wartość przychodów segmentu wpłynęła wyższa niż w analogicznym okresie 2013 r. frekwencja w kinach sieci Helios, co przełożyło się na wyższe przychody ze sprzedaży biletów oraz w barach kinowych. – Istotnym dodatkowym czynnikiem wpływającym na wzrost przychodów segmentu były przychody z tytułu dystrybucji i koprodukcji filmowej, które wyniosły 13,7 mln zł, głównie dzięki sukcesowi frekwencyjnemu filmu Bogowie – pisze Agora w raporcie. Współposiadany przez Agorę nadający w ramach naziemnej telewizji cyfrowej kanał Stopklatka TV osiągnął zakładany 1 proc. udziału w rynku oglądalności.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Media
Polski film coraz droższy. Znany producent ma na to sposób
Media
„Rzeczpospolita Nauka” – nowy kwartalnik o odkryciach, badaniach i teoriach naukowych
Media
Nowy pomysł Trumpa: obrona Hollywood. Pomóc mają 100-proc. cła na obce filmy
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem