Przychody Agory w IV kwartale wyniosły 333,7 mln zł i były o 11,1 proc. wyższe niż rok wcześniej. Analitycy spodziewali się w konsensusie PAP przychodów na poziomie 313 mln zł. – Wzrost ten jest efektem wyższych przychodów w większości segmentów operacyjnych grupy – podała spółka. Jak dodano, pozytywnie na wartość przychodów segmentu wpłynęła wyższa niż w analogicznym okresie 2013 r. frekwencja w kinach sieci Helios, co przełożyło się na wyższe przychody ze sprzedaży biletów oraz w barach kinowych. – Istotnym dodatkowym czynnikiem wpływającym na wzrost przychodów segmentu były przychody z tytułu dystrybucji i koprodukcji filmowej, które wyniosły 13,7 mln zł, głównie dzięki sukcesowi frekwencyjnemu filmu Bogowie – pisze Agora w raporcie. Współposiadany przez Agorę nadający w ramach naziemnej telewizji cyfrowej kanał Stopklatka TV osiągnął zakładany 1 proc. udziału w rynku oglądalności.

Jedynym spadkowym segmentem na poziomie przychodów był segment prasowy: spadek wyniósł 1,3 proc. (do 85,6 mln zł). Grupie udało się dotrzymać zapowiedzi związanych z cyfrową prenumeratą. Na koniec 2014 roku wykupiło ją 55 tys. osób (celem było 40 tys.).

EBITDA (zysk przed opodatkowaniem i amortyzacją) Agory sięgnęła w IV kw. 25,4 mln zł i była o 34,9 mln zł niższa niż rok wcześniej (analitycy spodziewali się 21,2 mln zł). - W czwartym kwartale 2014 r. wynik operacyjny grupy został obciążony przez odpis aktualizujący wartość aktywów trwałych w wysokości 15,1 mln zł – przypomina spółka. Odpis dotyczył czasopism Agory.  – Gdyby wyeliminować wpływ odpisu aktualizującego wartość aktywów spółki, to grupa Agora nie tylko odnotowuje dwucyfrowy wzrost przychodów, ale też poprawia wyniki operacyjne na wszystkich poziomach – wzrosły EBIT, EBITDA i zysk netto – skomentował w porannym komunikacie Bartosz Hojka, prezes Agory.

Wynik netto Agory w IV kwartale przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej wynosił 8,2 mln zł (przy 10,4 mln zł rok wcześniej).

Agora zaprognozowała dynamikę tegorocznych wydatków na reklamę w Polsce. - Według szacunków spółki, w 2015 r. wartość wydatków na reklamę w Polsce powinna wzrosnąć od 2 do 4 proc. - podano. - W opinii spółki do wzrostu wartości wydatków na reklamę w 2015 r. mogą przyczynić się wydatki na kampanie polityczne przed wyborami prezydenckimi i parlamentarnymi, szczególnie w reklamie zewnętrznej – dodaje spółka. Wzrosnąć mają wpływy z reklamy telewizyjnej (o od 3 do 5 proc.), internetowej (6-8 proc.), radiowej (4-6 proc.), reklama zewnętrzna (1,-3 proc.) oraz reklama kinowa (o 3-5 proc.). Spadkowa tendencja utrzyma się w reklamie prasowej (-12-15 proc.) i w magazynowej (od -8 do -11proc.).