Piractwo muzyczne się kurczy, ale bardzo powoli

Zjawisko piractwa muzycznego kurczy się, ale wciąż jest ogromnym problemem dla globalnego przemysłu muzycznego.

Publikacja: 29.06.2015 15:38

Piractwo muzyczne się kurczy, ale bardzo powoli

Foto: Bloomberg

Do takiego wniosku doszli dziennikarze kalifornijskiego “Los Angeles Times”. Raport dziennika opublikowano na kilkadziesiąt godzin przed uruchomieniem przez Apple płatnego muzycznego serwisu streamingowego.

Według International Federation of the Phonographic Industry nadal co piąty użytkownik internetu regularnie odwiedza pirackie portale internetowe lub ściąga pliki z naruszeniem praw autorskich. Dziennik przytacza też raport firmy MusicWatch, z którego wynika, że w samych Stanach Zjednoczonych około 20 milionów osób ściąga nielegalnie muzykę za pośrednictwem serwisów peer-to-peer. Pojawiły się już nawet aplikacje mobilne ułatwiające piractwo oraz możliwość nagrywania nagrań z YouTube. Dla porównania – z płatnych serwisów muzycznych korzystało w ubiegłym roku 7,7 miliona Amerykanów. "To ciągle poważny problem. Jedyną dobrą wiadomością jest dramatyczny spadek przypadków kradzieży tradycyjnymi metodami" – uważa Russ Crupnick, analityk MusicWatch.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie