Reklama
Rozwiń
Reklama

Piractwo muzyczne się kurczy, ale bardzo powoli

Zjawisko piractwa muzycznego kurczy się, ale wciąż jest ogromnym problemem dla globalnego przemysłu muzycznego.

Publikacja: 29.06.2015 15:38

Piractwo muzyczne się kurczy, ale bardzo powoli

Foto: Bloomberg

Do takiego wniosku doszli dziennikarze kalifornijskiego “Los Angeles Times”. Raport dziennika opublikowano na kilkadziesiąt godzin przed uruchomieniem przez Apple płatnego muzycznego serwisu streamingowego.

Według International Federation of the Phonographic Industry nadal co piąty użytkownik internetu regularnie odwiedza pirackie portale internetowe lub ściąga pliki z naruszeniem praw autorskich. Dziennik przytacza też raport firmy MusicWatch, z którego wynika, że w samych Stanach Zjednoczonych około 20 milionów osób ściąga nielegalnie muzykę za pośrednictwem serwisów peer-to-peer. Pojawiły się już nawet aplikacje mobilne ułatwiające piractwo oraz możliwość nagrywania nagrań z YouTube. Dla porównania – z płatnych serwisów muzycznych korzystało w ubiegłym roku 7,7 miliona Amerykanów. "To ciągle poważny problem. Jedyną dobrą wiadomością jest dramatyczny spadek przypadków kradzieży tradycyjnymi metodami" – uważa Russ Crupnick, analityk MusicWatch.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama