Reklama

Bardzo małe wydawnictwo

W styczniu 2009 roku Magdalena Penczonek odbyła podróż do Lipska, gdzie Brigid Schulze Wehninck i Jana Fuchs odkryły przed nią tajniki działalności Stowarzyszenia Buchkinder Leipzig (Dzieci Książki).

Publikacja: 19.11.2009 10:45

To właśnie tam powstają dziecięce wydawnictwa, działa pracownia plastyczna i są pomieszczenia z maszynami introligatorskimi, gdzie książki są składane. Potem trafiają do księgarni Buchkinder.

Magdalena postanowiła przenieść choć niektóre te pomysły do Polski. Tak powstały „Książkozaury” – inicjatywa plastyczno-literacko-edukacyjna dla dzieci (z grup w Dorożkarni Puchatki i Paszczaki, 8 – 12 lat).

Podczas specjalnych warsztatów uczestnicy wymyślili historię, napisali tekst, stworzyli ilustracje, uczyli się zasad wydawnictwa. Wszystko we współpracy z rówieśnikami z Niemiec. Nad każdą książką jej autorzy pracowali przez pięć miesięcy, powstało 11 pozycji.

W niedzielę na wernisażu wystawy „Książkozaury, czyli o niezmierzonej wyobraźni dzieci” widzowie zobaczą nie tylko oryginały powstałych książek, ale też ich rękopisy, fotografie z pracy warsztatowej oraz pocztówki przygotowane przez grafika z elementów gotowych publikacji.

Dzieci przeczytają głośno ulubione fragmenty swoich książek. Zadbano więc o to, by w Dorożkarni odbył się prawdziwy wieczór autorski.

Reklama
Reklama

[i]Książkozaury, Dorożkarnia, Warszawa, ul. Siekierkowska 28, wstęp wolny, rejestracja dzieci zainteresowanych udziałem w kolejnym etapie projektu: tel. 22 841 91 22 (zajęcia odbywają się raz w tygodniu, zawsze we wtorki, godz. 14, bilety: 25 zł miesięcznie), wernisaż: niedziela (22.11), godz. 14[/i]

Literatura
Jedyna taka trylogia o Polsce XX w.
Literatura
Kalka z języka niemieckiego w komiksie o Kaczorze Donaldzie zirytowała polskich fanów
Literatura
Neapol widziany od kulis: nie tylko Ferrante, Saviano i Maradona
Literatura
Wybitna poetka Urszula Kozioł nie żyje. Napisała: „przemija życie jak noc: w okamgnieniu.”
Literatura
Dług za buty do koszykówki. O latach 90. i transformacji bez nostalgii
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama