Reklama

Tomasz Janowski - szef biura kultury m.st.Warszawy

Nowy szef biura kultury pokonał 26 kandydatów, obecnie pracuje w Instytucie Adama Mickiewicza, wcześniej związany był z TR Warszawa.

Publikacja: 25.08.2013 08:07

Warszawa czeka na wdrożenie Programu Rozwoju Kultury 2020

Warszawa czeka na wdrożenie Programu Rozwoju Kultury 2020

Foto: Fotorzepa, Rafał Guz rg Rafał Guz

Wybrała go w piątek komisja złożona z  Marcina Wojdata - sekretarza miasta, Jarosława Jóźwiaka - szefa Centrum Komunikacji Społecznej, Bogny Świątkowskiej z Fundacji Bęc Zmiana, Aliny Gałązki z teatru Komuna Warszawa i portalu NGO.pl i Pawła Płoskiego - kierownika literackiego Teatru Narodowego.

Po wysłuchaniu ich opinii ostateczną decyzję podjęła przewodnicząca komisji prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz.

Głównym zadaniem nowego dyrektora będzie wdrożenie Programu Rozwoju Kultury 2020 - czytaj więcej.

- Program jaki przedstawił Tomasz Janowski był najlepszy, a jego doświadczenie, również w zarządzaniu, daje największe szanse na to, że zostanie zrealizowany - mówi "Rz" Jarosław Jóźwiak, Dyrektor Centrum Komunikacji Społecznej. - Konkurencję miał bardzo dobrą, propozycje były bardzo ciekawe i różne, część z nich rozpisana była szczegółowo na kilkudziesięciu stronach, a część mieściła się na jednej kartce. Propozycje Tomasza Janowskiego były najbardziej realistyczne - dodaje Alina Gałązka, reprezentująca w komisji konkursowej Zespół Sterujacy Progamu Rozwoju Kultury.

- Jednym z najtrudniejszych zadań postawionych przed nowym dyrektorem biura kultury stolicy będzie uporządkowanie trudnej sytuacji teatrów warszawskich - zauważa Jarosław Jóźwiak.

Reklama
Reklama

Tomasz Janowski poinformował, że trudno mu powiedzieć kiedy zacznie realizować swój program, ponieważ musi w pierwszej kolejności rozwiązać umowę o pracę w Instytucie Adama Mickiewicza, gdzie jest kierownikiem wydziału komunikacji. Wcześniej był zastępcą dyrektora naczelnego TR Warszawa Grzegorza Jarzyny, był menedżerem programu Polska Arts Edinburgh, prezentującego polskie spektakle na edynburskim festiwalu Fringe. Pracował również w reklamie - w agencjach BBDO i Upstairs Young.

Konkurs na stanowisko dyrektora Biura Kultury m.st. Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz oglosiła w lipcu na Twitterze, jej decyzja związana była z odejściem Marka Kraszewskiego, który funkcję p.o. dyrektora pełnił od 2006 r.

Kandydaci na jego następców musieli wykazać się wyższym wykształceniem drugiego stopnia - humanistycznym, artystycznym, z zakresu nauk społecznych, prawa, zarządzania, lub administracji, minimum 5-letnim stażem pracy lub wykonywaniem przez co najmniej 5 lat działalność gospodarczej o charakterze zgodnym z wymaganiami na tym stanowisku, minimum 5-letnim doświadczeniem zawodowym w administracji publicznej lub w instytucji kultury, lub w organizacji pozarządowej związanej z prowadzeniem działalności kulturalnej.

Zgłosiło się 26 osób, z nich, po sprawdzeniu czy ich zgłoszenia odpowiadają warunkom formalnym, wybrano 16, które zostały zaproszone do zdawania specjalnego testu z wiedzy o kulturze, Warszawie, z zagadnień administracyjnych i prawnych. Odbył się w piątek rano i składał się z 36 pytań. Tych, którzy uzyskali ponad 70 proc. punktów, zaproszono do rozmów. Po nich najlepszy okazał się Tomasz Janowski.

Wybrała go w piątek komisja złożona z  Marcina Wojdata - sekretarza miasta, Jarosława Jóźwiaka - szefa Centrum Komunikacji Społecznej, Bogny Świątkowskiej z Fundacji Bęc Zmiana, Aliny Gałązki z teatru Komuna Warszawa i portalu NGO.pl i Pawła Płoskiego - kierownika literackiego Teatru Narodowego.

Po wysłuchaniu ich opinii ostateczną decyzję podjęła przewodnicząca komisji prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz.

Pozostało jeszcze 85% artykułu
Reklama
Kultura
Festiwal Warszawa Singera, czyli dlaczego Hollywood nie jest dzielnicą stolicy
Kultura
Tajemniczy Pietras oszukał nowojorską Metropolitan na 15 mln dolarów
Kultura
1 procent od smartfona dla twórców, wykonawców i producentów
Patronat Rzeczpospolitej
„Biały Kruk” – trwa nabór do konkursu dla dziennikarzy mediów lokalnych
Kultura
Unikatowa kolekcja oraz sposoby jej widzenia
Reklama
Reklama