Reklama

Internet nie zastąpi koncertu

Artur Szklener, Dyrektor Narodowego Instytutu Fryderyka Chopina mówi o tym, jak nowoczesne media pomagają muzyce i jak można je wykorzystać do promocji festiwalu.

Publikacja: 21.08.2016 18:05

Internet nie zastąpi koncertu

Foto: materiały prasowe

W czasie ostatniego Konkursu Chopinowskiego po raz pierwszy zostały użyte nowe kanały transmisji wydarzeń – na stronie internetowej Konkursu, w aplikacjach mobilnych oraz na platformie multimedialnej YouTube. Jak bardzo zwiększyło to liczbę odbiorców?

Artur Szklener: Według badań CBOS ubiegłoroczny Konkurs Chopinowski śledziło 29 procent dorosłych Polaków. Około 10 milionów osób obserwowało konkurs przez media tradycyjne – i byli to w przeważającej liczbie właśnie Polacy, natomiast drugie tyle – przez media elektroniczne – i tu dominowała publiczność zagraniczna. Konkurs stał się bodaj pierwszym wydarzeniem muzyki klasycznej dostępnym na taką skalę dla słuchaczy na całym świecie. W czasie jego trwania powstało ponad 7 tysięcy artykułów na jego temat. Wyliczono, że dzięki spontanicznym działaniom medialnym i społecznościowym informacje o nim dotarły za pomocą różnych mediów do odbiorców ponad 5 miliardów razy. Efekt ten jest bardzo zachęcający i daje sygnał, że muzyka klasyczna i kultura wysoka są potrzebne w powszechnym obiegu kultury w mediach masowych, z których zostały niemal wyeliminowane.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Kultura
Tajemniczy Pietras oszukał nowojorską Metropolitan na 15 mln dolarów
Kultura
1 procent od smartfona dla twórców, wykonawców i producentów
Patronat Rzeczpospolitej
„Biały Kruk” – trwa nabór do konkursu dla dziennikarzy mediów lokalnych
Kultura
Unikatowa kolekcja oraz sposoby jej widzenia
Patronat Rzeczpospolitej
Trwa nabór do konkursu Dobry Wzór 2025
Reklama
Reklama