Mowa nienawiści się opłaca - przegląd prasy Mirosława Żukowskiego

„Rzeczpospolita” na pierwszej stronie pisze, że w polskim internecie hejt wygrywa z prawem, a na drugiej medioznawca Eryk Mistewicz wyjaśnia, dlaczego w ogóle hejt w takiej skali (podobno nieporównywalnej z żadnym innym europejskim krajem) w ogóle jest możliwy.

Publikacja: 21.09.2015 08:15

Mirosław Żukowski

Mirosław Żukowski

Foto: Fotorzepa/Waldemar Kompała

„W Polsce hejt stał się elementem biznesplanu wydawców. Wydawca świadomie produkuje treści, które budzą emocje. Pokręca je.Tytuł i całość przekazu mają wzbudzać maksymalne emocje, idący z nimi hejt, to z kolei generuje ruch na stronie, co przekłada się na wpływy z reklam".

Na pytanie, kto powoduje w Polsce zjawisko hejtu, Eryk Mistewicz odpowiada: „Wydawcy i właściciele mediów, które w sprzedaży ruchu w sieci i klikalności zbudowanej na mowie nienawiści znaleźli źródło dochodu". Niby widać to gołym okiem, ale zawsze przyjemnie przeczytać, że jest tak jak nam się zdawało, choć tym razem satysfakcja jest dość gorzka.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Kraj
Były dyrektor Muzeum Historii Polski nagrodzony
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Kraj
Podcast Pałac Prezydencki: "Prezydenta wybierze internet". Rozmowa z szefem sztabu Mentzena
Kraj
Gala Nagrody „Rzeczpospolitej” im. J. Giedroycia w Pałacu Rzeczpospolitej
Kraj
Strategie ochrony rynku w obliczu globalnych wydarzeń – zapraszamy na webinar!
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Kraj
Podcast „Pałac Prezydencki”: Co zdefiniuje kampanię prezydencką? Nie tylko bezpieczeństwo