O korupcji wiadomo niemal wszystko, ale edukacji nigdy dość, zwłaszcza że nie zawsze uświadamiamy sobie negatywne społeczne skutki łapówkarstwa – twierdzi MSW i szuka pomysłu na kampanię antykorupcyjną. Właśnie ogłosiło konkurs i poszukuje firmy, która zaproponuje ogólnopolską kampanię społeczną.
Przedsięwzięcie ma „poprawić wiedzę i świadomość społeczeństwa na temat przepisów dotyczących zachowań korupcyjnych, kształtować postawy etyczne i obywatelskie" i w efekcie zmniejszać zachowania korupcyjne – twierdzi resort.
Na przygotowanie i przeprowadzenie kampanii MSW przeznaczyło 50 tys. zł. Do konkursu zaprasza organizacje pozarządowe, a na pomysły czeka do 29 marca.
– Dorośli już raczej wiedzą, czym jest korupcja i do czego prowadzi. Nowa kampania powinna być adresowana do konkretnych środowisk, na przykład do młodzieży, bo zachowań antykorupcyjnych trzeba uczyć już od gimnazjum – mówi „Rzeczpospolitej" Grażyna Kopińska, ekspert z Fundacji Batorego.
Na najwyższych szczeblach
Świadomość społeczna jest już większa. W rankingu poziomu korupcji Transparency International wypadamy lepiej – w tegorocznym zajęliśmy 30. miejsce spośród 168 państw (to awans o pięć miejsc). Jednak na jaw wciąż wychodzą afery łapówkarskie z urzędnikami, politykami, a nawet oficerami służb w roli głównej.