W te wakacje główny program informacyjny TVP 1 miał średnio o 130 tys. mniejszą widownię niż latem ubiegłego roku. Mimo to „Wiadomości” wciąż pozostają liderem wśród serwisów informacyjnych. Jak wynika z danych AGB Nielsen Media Research, w lipcu i sierpniu oglądało je średnio 3,1 mln widzów.
Konkurencja zaczyna już jednak mocno deptać po piętach TVP. Coraz bliżej są „Fakty” TVN. W wakacje ten program miał średnio ok. 3 mln widzów (to wynik większy od zeszłorocznego o 150 tys.). Tym samym tracił do lidera tylko nieco ponad 100 tys. widzów.
Na trzecim miejscu pod względem oglądalności znalazły się „Wydarzenia”, które miały w wakacje średnio 1,7 mln widzów (wzrost o ponad 50 tys.).
Największy skok odnotowała nadawana w TVP 2 „Panorama”. W lipcu i sierpniu miała średnio 1,45 mln widzów. Liczba osób oglądających jej wieczorne wydanie wzrosła aż trzykrotnie – o ponad 900 tys. To efekt zmiany pory emisji – rok temu program nadawano koło północy, obecnie o 22.45.
– Widać gołym okiem, że pod względem jakościowym „Wiadomości” są dużo słabsze od „Faktów”, a coraz częściej także od „Wydarzeń” Polsatu – komentuje wakacyjne wyniki medioznawca prof. Wiesław Godzic. Jego zdaniem „Wiadomościom” nie tylko brakuje własnych newsów, lecz także są często źle prowadzone.