Lato dobre dla dzienników TV

Większość programów informacyjnych zyskała latem widzów. Wyjątek to „Wiadomości” TVP 1. Konkurencyjne „Fakty” TVN są coraz bliżej pozycji lidera

Publikacja: 02.09.2009 01:43

W te wakacje główny program informacyjny TVP 1 miał średnio o 130 tys. mniejszą widownię niż latem ubiegłego roku. Mimo to „Wiadomości” wciąż pozostają liderem wśród serwisów informacyjnych. Jak wynika z danych AGB Nielsen Media Research, w lipcu i sierpniu oglądało je średnio 3,1 mln widzów.

Konkurencja zaczyna już jednak mocno deptać po piętach TVP. Coraz bliżej są „Fakty” TVN. W wakacje ten program miał średnio ok. 3 mln widzów (to wynik większy od zeszłorocznego o 150 tys.). Tym samym tracił do lidera tylko nieco ponad 100 tys. widzów.

Na trzecim miejscu pod względem oglądalności znalazły się „Wydarzenia”, które miały w wakacje średnio 1,7 mln widzów (wzrost o ponad 50 tys.).

Największy skok odnotowała nadawana w TVP 2 „Panorama”. W lipcu i sierpniu miała średnio 1,45 mln widzów. Liczba osób oglądających jej wieczorne wydanie wzrosła aż trzykrotnie – o ponad 900 tys. To efekt zmiany pory emisji – rok temu program nadawano koło północy, obecnie o 22.45.

– Widać gołym okiem, że pod względem jakościowym „Wiadomości” są dużo słabsze od „Faktów”, a coraz częściej także od „Wydarzeń” Polsatu – komentuje wakacyjne wyniki medioznawca prof. Wiesław Godzic. Jego zdaniem „Wiadomościom” nie tylko brakuje własnych newsów, lecz także są często źle prowadzone.

Jan Piński, dyrektor Agencji Informacji TVP, nie chce komentować tych wyników. Zastrzega tylko: – Z badań zamawianych przez TVP w TNS OBOP wynika, że przewaga „Wiadomości” nad „Faktami” rośnie, nawet w grupie widzów komercyjnych (w wieku 16 – 49 lat – red.).

W te wakacje główny program informacyjny TVP 1 miał średnio o 130 tys. mniejszą widownię niż latem ubiegłego roku. Mimo to „Wiadomości” wciąż pozostają liderem wśród serwisów informacyjnych. Jak wynika z danych AGB Nielsen Media Research, w lipcu i sierpniu oglądało je średnio 3,1 mln widzów.

Konkurencja zaczyna już jednak mocno deptać po piętach TVP. Coraz bliżej są „Fakty” TVN. W wakacje ten program miał średnio ok. 3 mln widzów (to wynik większy od zeszłorocznego o 150 tys.). Tym samym tracił do lidera tylko nieco ponad 100 tys. widzów.

Kraj
Były dyrektor Muzeum Historii Polski nagrodzony
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Kraj
Podcast Pałac Prezydencki: "Prezydenta wybierze internet". Rozmowa z szefem sztabu Mentzena
Kraj
Gala Nagrody „Rzeczpospolitej” im. J. Giedroycia w Pałacu Rzeczpospolitej
Kraj
Strategie ochrony rynku w obliczu globalnych wydarzeń – zapraszamy na webinar!
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Kraj
Podcast „Pałac Prezydencki”: Co zdefiniuje kampanię prezydencką? Nie tylko bezpieczeństwo