W opublikowanym komunikacie resort przekazał, że priorytetami dla przewodniczącej będą kreowanie polityki kosmicznej, realizacja zadań wynikających z Polskiej Strategii Kosmicznej przyjętej przez rząd w 2017 r. i przygotowanie Krajowego Programu Kosmicznego. „Zgodnie z Polską Strategią Kosmiczną skoncentrowanie funkcji zarządczej i koordynacyjnej znajduje się w rękach Ministerstwa Rozwoju i Technologii, odpowiadającego za całokształt polityki kosmicznej, przy jednoczesnym zapewnieniu współpracy z innymi resortami oraz partnerami” - czytamy w oświadczeniu ministerstwa.

Po odejściu z rządu Jarosława Gowina wykonującym obowiązki ministra rozwoju, pracy i technologii jest premier Mateusz Morawiecki. Semeniuk została powołana na stanowisko podsekretarza stanu w Ministerstwie Rozwoju na początku stycznia 2020 r. W sierpniu br. resort poinformował, że radna stołeczna z ramienia PiS straci nadzór na Departamentem Gospodarki Cyfrowej oraz Departamentem Dialogu i Partnerstwa Społecznego. Przeszły one pod nadzór Gowina. Odbierane było to jako retorsje za odwołanie przez premiera Anny Korneckiej, bliskiej współpracowniczki prezesa Porozumienia w tym ministerstwie.

Olga Semeniuk: Potrzebujemy Polskiego Ładu

„Wolałbym na tym stanowisku Radosława Fogiela, on przynajmniej obejrzał wszystkie części Star Wars” - skomentował nominację na Twitterze Jan Strzeżek, zastępca rzecznika Porozumienia.

Semeniuk w latach 2016-2019 pracowała w Ministerstwie Obrony Narodowej i Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.

Polska Agencja Kosmiczna (PAK) to rządowa instytucja powołana pod koniec 2014 r. Zajmuje się rozwojem technologii kosmicznych. Jej powstanie było przedstawiane jako krok milowy do obecności Polski w kosmosie. Agencja zleciła m.in. opracowanie studiów wykonalności systemu śledzenia kosmicznych śmieci i dwóch satelitów, które mielibyśmy wystrzelić na orbitę. Obecnie skupia się na opracowaniu Krajowego Programu Kosmicznego.