Biskupi o Matce Boskiej z tęczową aureolą: Fundamentalny błąd

"Fundamentalny błąd w interpretacji znaków religijnych i współczesnej sztuki sakralnej to przekonanie, że w twórczości religijnej mamy rzekomo wyrażać siebie. Jest dokładnie odwrotnie" - napisali w specjalnym komunikacie biskupi obecni na zebraniu Rady Biskupów Diecezjalnych na Jasnej Górze.

Aktualizacja: 29.08.2019 11:30 Publikacja: 29.08.2019 10:58

Spotkanie Rady Biskupów Diecezjalnych, Jasna Góra, 27.08.2019

Spotkanie Rady Biskupów Diecezjalnych, Jasna Góra, 27.08.2019

Foto: Episkopat.pl [CC BY-SA 2.0 (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/2.0)], via Flickr

qm

Hierarchowie opublikowali swoje stanowisko, nawiązując do m.in. wydarzeń podczas części Marszów Równości, m.in. "ekumenicznego nabożeństwa" odprawionego w Warszawie przez Szymona Niemca, biskupa zlikwidowanego Zjednoczonego Ekumenicznego Kościoła Katolickiego w Polsce czy parodii procesji Bożego Ciała w Gdańsku.

"Jako pasterze Kościoła w Polsce z zaniepokojeniem przyjmujemy informacje o kolejnych profanacjach symboli, miejsc i przedmiotów kultu religijnego, które dla katolików są święte. Profanacja jako forma przemocy jest umyślnym odebraniem świętego charakteru rzeczy lub miejscu. Może się ona dokonać także ze złośliwym zamiarem znieważenia jakiejś świętości i staje się aktem zbezczeszczenia" - czytamy w opublikowanym na stronie Episkopatu komunikacie.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Kościół
Wybór nowego papieża w rękach młodych. Relacja z konklawe
Kościół
Ks. prof. Kobyliński zdradził, kto jego zdaniem zastąpi zmarłego papieża Franciszka
Kościół
Podcast „Rzecz w tym”: Czy jest szansa na kolejnego papieża Polaka?
Kościół
Ks. Andrzej Kobyliński: Franciszek, tak jak kraje Globalnego Południa, bardziej sympatyzował z Moskwą niż z Kijowem
Kościół
Kto po Franciszku? Giełda nazwisk ruszyła na dobre
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku