FB (full board) – pełne wyżywienie (śniadanie, obiad, kolacja),
AI (all inclusive) – pełne wyżywienie, które obejmuje śniadanie, obiad, kolację, napoje bezalkoholowe i alkohole, przekąski między posiłkami,
OV (overnight) – sam nocleg, bez wyżywienia,
SC (self catering) – oznacza wyżywienie gościa we własnym zakresie,
PP (program package) – posiłki wydawane zgodnie z programem,
Europejskie Centrum Konsumenckie podaje ku przestrodze przykład pewnej turystki, która wraz rodziną zarezerwowała za pośrednictwem platformy internetowej pobyt w apartamencie dla 4 osób z wyżywieniem HB (śniadanie i obiadokolacja). Po zawarciu umowy pośrednik poinformował ją, że hotel jednak nie oferuje wyżywienia. W ramach rekompensaty zaoferował, że dokona zwrotu (na podstawie rachunków) do 23 euro/dobę za wyżywienie kupione przez klientów w czasie pobytu. Omyłkowo holenderski portal zmienił typ apartamentu klientów. Po wielu interwencjach konsumentki, w końcu udało się powrócić do wcześniej zarezerwowanej opcji. Po przyjeździe klienci wysłali pośrednikowi rachunki za jedzenie w kwocie ok. 600 euro. Ten natomiast odmówił zwrotu pełnej sumy mówiąc, że oferta dotyczyła pierwszej wersji apartamentu, a nie obecnej (mimo że zmienił ją samodzielnie przez pomyłkę) i zaoferował zwrot 100 euro. Klienci skierowali sprawę do ECK Polska, które we współpracy z ECK Holandia pomogło turystom odzyskać pełną kwotę.