Nasze dane bez ochrony na aukcjach reklam w modelu RTB

Dane użytkowników internetu nie są chronione podczas licytacji powierzchni reklamowej w czasie rzeczywistym (RTB). Organizacja The Civil Liberties Union for Europe (Liberties) wezwała firmy Google i IAB Europe, które wyznaczają standardy w branży reklamy online, do zmiany aukcji RTB i opracowania przyjaznych dla ochrony danych rozwiązań reklamy online.

Publikacja: 09.12.2019 13:50

Nasze dane bez ochrony na aukcjach reklam w modelu RTB

Foto: Adobe Stock

dgk

RTB (Real-Time Bidding) to aukcje o pojedyncze powierzchnie reklamowe, które odbywają się w czasie rzeczywistym. Aukcje oraz związane z nim transfery danych odbywają się w kilku etapach, których łączny czas trwania wynosi ok. 300 milisekund. Aukcja rozpoczyna się w momencie, gdy użytkownik otwiera stronę internetową. Gdy reklamodawca wygra aukcję, jego reklama zostanie wyemitowana temu użytkownikowi, który jest zainteresowany danym produktem lub usługą.

Podczas licytacji w czasie rzeczywistym dane osobowe użytkowników – w tym płeć, wiek, lokalizacja i historia przeglądania – są gromadzone i przekazywane tysiącom firm w branży reklamy internetowej. Oznacza to, że intymne i bardzo szczegółowe informacje na temat użytkowników trafiają do odległych baz danych należących do firm, o których nigdy nawet nie słyszeli. Wszystko bez ich zgody.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Praca, Emerytury i renty
Opiekujesz się chorym rodzicem? Sprawdź, kiedy przysługuje zasiłek opiekuńczy
W sądzie i w urzędzie
Czy poświadczony notarialnie odpis wystarczy do wpisu w księdze? Wyrok trzech sędziów SN
Sądy i trybunały
Nieoczekiwana zmiana szefa Izby Sądu Najwyższego
Prawo karne
Czy Braun dopuścił się „kłamstwa oświęcimskiego"? Prawnicy nie mają wątpliwości
Podatki
Rodzic może stracić ulgi w PIT, jeśli dziecko za dużo zarobi
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama