Pasażerowie linii lotniczych poczekają na ochronę rzecznika

Rzecznik praw pasażera nie może wypełniać swojej misji. Rząd nie dał mu pieniędzy. A skarg stale przybywa.

Aktualizacja: 21.01.2020 06:19 Publikacja: 20.01.2020 19:18

Pasażerowie linii lotniczych poczekają na ochronę rzecznika

Foto: Adobe Stock

W kwietniu zeszłego roku klienci przewoźników lotniczych zyskali pomoc w ochronie swoich interesów. Rzecznik praw pasażerów miał prowadzić mediacje między podróżnymi a liniami lotniczymi, wspierać ubiegających się o rekompensaty za opóźnione lub odwołane loty, a także w razie odmowy przyjęcia na pokład samolotu. Jednak w ślad za zmianą prawa prezesowi Urzędu Lotnictwa Cywilnego (przy którym działa rzecznik) nie zostały przyznane środki finansowe. Aż do jesieni rzecznik działał tylko na papierze.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Sądy i trybunały
Ważna opinia z TSUE ws. neosędziów. Nie spodoba się wielu polskim prawnikom
Sądy i trybunały
Będzie nowa ustawa o Sądzie Najwyższym. Ujawniamy plany reformy
Matura i egzamin ósmoklasisty
Jakie warunki trzeba spełnić, aby zdać maturę 2025?
ZUS
Kolejny pomysł zespołu Brzoski: ZUS rozliczy składki za przedsiębiorców
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Prawo rodzinne
Resort Bodnara chce dać więcej czasu rozwodnikom. Szykuje zmianę w prawie
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne