Reklama
Rozwiń

Nowe przepisy mają pomóc w walce z niechcianymi połączeniami

Od 26 września 2024 roku przedsiębiorcy telekomunikacyjni muszą aktywnie przeciwdziałać oszustwom telefonicznym - przypomina Ministerstwo Cyfryzacji.

Publikacja: 26.09.2024 18:59

Nowe przepisy mają pomóc w walce z niechcianymi połączeniami

Foto: Adobe Stock

mat

Chodzi o walkę z tzw. CLI spoofing. To metoda, w której przestępca dzwoni, podszywając się pod znany numer telefonu, np. bliskiej osoby lub urzędu. Ofiara myśli, że dzwoni ktoś zaufany i może zostać nakłoniona do przekazania swoich danych osobowych lub finansowych. Przykładami takich fałszywych połączeń są m.in. połączenia przychodzące z zagranicy, gdy telefon znajduje się w Polsce, numery niezgodne z polskimi standardami (za dużo lub za mało cyfr) czy numery alarmowe (służby nigdy nie dzwonią z takich numerów do osób prywatnych).

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Sądy i trybunały
Coraz więcej wakatów w Trybunale Konstytucyjnym. Prawnicy mówią, co trzeba zrobić
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Prawnicy
Prof. Marcin Matczak: Dla mnie to podważalny prezydent
Zawody prawnicze
Rząd zmieni przepisy o zawodach adwokata i radcy. Projekt po wakacjach
Matura i egzamin ósmoklasisty
Uwaga na świadectwa. MEN przypomina szkołom zasady: nieaktualne druki do wymiany
Podatki
Rodzic może stracić ulgi w PIT, jeśli dziecko za dużo zarobi
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama