Reklama

Akt o usługach cyfrowych w świetle ochrony praw konsumentów

W czasach dynamicznego rozwoju technologii cyfrowych oraz rosnącego znaczenia Internetu jako platformy komunikacji, handlu i wymiany informacji, konieczność zapewnienia bezpieczeństwa oraz przestrzegania prawa w przestrzeni cyfrowej stała się priorytetem dla unijnego legislatora.

Publikacja: 14.06.2024 11:02

Akt o usługach cyfrowych w świetle ochrony praw konsumentów

Foto: Adobe Stock

W celu ujednolicenia prawa na poziomie Unii Europejskiej postanowiono o wprowadzeniu Rozporządzenia 2022/2065 w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE, powszechnie znanego jako akt o usługach cyfrowych (ang. Digital Services Act, DSA). Akt ten został przyjęty przez Unię Europejską jako odpowiedź na rosnące wyzwania związane z nielegalnymi treściami w Internecie, w tym m.in. dezinformacją, mową nienawiści, a także nielegalnym handlem. Wraz z siostrzanym aktem o rynkach cyfrowych (DMA), którego celem jest zapewnienie równych warunków działania wszystkim firmom cyfrowym, ma stanowić rewolucję w sieci, ze skutkami porównanymi do wejścia w życie RODO.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
W sądzie i w urzędzie
Nowa usługa w aplikacji mObywatel. Pięć razy w miesiącu za darmo
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Sądy i trybunały
Tak koalicja 15 października „przejmie” Trybunał Konstytucyjny. Jest zapowiedź
Praca, Emerytury i renty
Emerytury bezdzietnych kobiet. Czy petycja ma szansę zmienić prawo?
Prawo drogowe
Prawo jazdy po 65. roku życia. Będą nowe przepisy w Unii Europejskiej
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Zawody prawnicze
Zakaz używania tytułu i bez presji załatwiania zastępstwa na urlopie. Będą nowe przepisy o adwokaturze
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama