Tak zdecydował Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w sprawie spółki Canal+Cyfrowy, dostawcy telewizji cyfrowej (sygn. XVII Ama 50/07).
Firma w 2005 r. miała cztery pakiety programów. Najtańszy z nich, obejmujący podstawowe programy telewizyjne, był pakiet startowy. Większe spektrum programów dawał pakiet tematyczny.
Spółka zorganizowała promocję „Tematyczny w cenie startowego”. Przez okres promocji klienci mający wcześniej pakiet startowy mogli korzystać z pakietu tematycznego za opłatę przewidzianą dla tego pierwszego. Po upływie promocji tańsza umowa (z ceną jak za odbiór pakietu startowego) przekształcała się w droższą, w pakiet tematyczny. Cena tej samej usługi wzrastała przez to z 24 do 47 zł.
Podwyżki można było uniknąć jedynie wtedy, gdy przed upływem okresu promocji abonent złożył oświadczenie, że nie jest zainteresowany dalszym korzystaniem z pakietu tematycznego. Gdy już do podwyżki doszło, mógł z powrotem trafić do pakietu startowego (czyli tańszego), tylko gdy przestrzegał procedury zmiany umowy przewidzianej w regulaminie i umowie abonenckiej.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał, że zostały naruszone zbiorowe interesy konsumentów. Powołał się na art. 23a i 23e starej ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów (DzU z 2005 r. nr 244, poz. 2080 ze zm.). Przewidują one, że takim naruszeniem jest np. niedopełnienie obowiązku udzielenia im rzetelnej, prawdziwej i pełnej informacji, a także czyny nieuczciwej konkurencji godzące w konsumentów.