Reklama
Rozwiń
Reklama

Jerzy Surdykowski: Duopol PO–PiS właśnie się kończy i nikt go nie będzie żałował

O przeróżnych aspektach niedawnych wyborów prezydenckich powiedziano już wszystko, ale o najważniejszym – najmniej. Gdyby wziąć tylko pod uwagę grupę najmłodszych wyborców nieprzekraczających 29 lat, których prawie polowa pierwszy raz w życiu wybierała prezydenta, to tradycyjny duopol targający od 20 lat polską polityką, czyli zwaśnione śmiertelnie PO z PiS-em, nie miałby tu czego szukać.

Publikacja: 10.06.2025 04:43

Sławomir Mentzen

Sławomir Mentzen

Foto: PAP/Leszek Szymański

Sławomira Mentzena, a tym samym jego ugrupowanie, w pierwszej turze poparło 41 proc. wyborców tej grupy. Dalszych 22 proc. głosowało na Adriana Zandberga, przywódcę lewicowej partii Razem; marnie przy nim wygląda Nowa Lewica uczestnicząca w koalicji rządzącej, której kandydatkę poparło tylko 9 proc. wyborców tej grupy. W drugiej turze współzawodniczyłby Mentzen z Zandbergiem i pozamiatane; dziadersi do domu!

Łatwo wykazać, że program Nowej Nadziei Sławomira Mentzena jest głupi albo nie ma go wcale

Pozostało jeszcze 80% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Komentarze
Estera Flieger: Kultura, głupcze. Dla Donalda Tuska to niestety tylko gadżet
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Komentarze
Jędrzej Bielecki: Wynik wyborów w Holandii nadzieją dla Europy
Komentarze
Bogusław Chrabota: Spotkanie Donald Trump-Xi Jinping w Busan. Topór wojenny nie został zakopany
Komentarze
Zuzanna Dąbrowska: KO żartuje z poważnych spraw, a PiS śpi w skarpetkach
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Komentarze
Bogusław Chrabota: Hamlet po polsku – znieść dwukadencyjność czy nie?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama