Reklama

Trzaskowski i Nawrocki zignorowali młodych wyborców. Teraz muszą o nich walczyć

Młodzi wyborcy chcieli pokazać rządowi czerwoną kartkę. Wysoka frekwencja to efekt ich złości. Zyskali na tym ci, którzy uwzględnili młodych w swoich wyborczych przekazach.

Publikacja: 19.05.2025 17:04

Głosowanie w lokalu wyborczym w Ambasadzie RP w Wilnie

Głosowanie w lokalu wyborczym w Ambasadzie RP w Wilnie

Foto: PAP, Valdemar Doveiko

19 maja, dzień po I turze wyborów prezydenckich, kilkunastu młodych aktywistów z Ostatniego Pokolenia pojawiło się w biurze sztabu wyborczego Rafała Trzaskowskiego, żądając uwzględnienia ich postulatów dotyczących wykluczenia komunikacyjnego i umożliwienie im rozmowy z premierem Donaldem Tuskiem.

W tym samym czasie działacze z Akcji Uczniowskiej, Fundacji GrowSPACE oraz Funduszu Obywatelskiego im. Henryka i Ludwiki Wujców zorganizowali pod pomnikiem Solidarności w Warszawie konferencję prasową poświęconą rekordowej frekwencji wśród młodych. „To młodzi zdecydują o wyniku drugiej tury. Kandydaci nie mogą ich ignorować (…). Kandydaci, którzy weszli do drugiej tury, nie przekroczyli razem 23 proc. poparcia wśród młodych (to dane sondażowe, oficjalne są nieco wyższe – red.). Dlatego wystosujemy do Rafała Trzaskowskiego i Karola Nawrockiego oficjalne zaproszenie na spotkanie z młodzieżowymi NGOsami, by rozmawiać o postulatach, których zabrakło w kampanii” – zapowiedzieli młodzi wyborcy.

Pozostało jeszcze 83% artykułu
error code: 522
Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Polityka
Dlaczego Adam Niedzielski nie miał ochrony? Były minister: Zabrali. MSWiA: Wygasła
Polityka
Kolejne kłopoty „Jaszczura”. Czy to Rodacy Kamraci mogą stać za pobiciem Adama Niedzielskiego?
Polityka
Co robić w razie wojny? Rząd roześle „Poradnik bezpieczeństwa” do wszystkich Polaków
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Polityka
Jacek Nizinkiewicz: Atak na Adama Niedzielskiego. Czy Karolowi Nawrockiemu nie przeszkadza mowa nienawiści?
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama