Reklama

Prawo autorskie: rząd chce walczyć z pressclippingiem

Rząd chce ograniczyć sprzedaż przeglądów prasy bez rekompensaty dla gazet. Główna firma z tej branży lobbuje jednak za utrzymaniem status quo.

Aktualizacja: 22.06.2015 22:26 Publikacja: 22.06.2015 19:18

Prawo autorskie: rząd chce walczyć z pressclippingiem

Foto: 123RF

Prezesi stowarzyszeń Gazet Lokalnych i Prasy Lokalnej oraz Izby Wydawców Prasy napisali do poseł Iwony Śledzińskiej-Katarasińskiej (PO), przewodniczącej sejmowej Komisji Kultury, która pracuje nad nowelizacją prawa autorskiego. Sprzeciwiają się e-mailowi Instytutu Monitorowania Mediów – największej firmy pressclippingowej w Polsce, który ta wysłała do wydawców prasy lokalnej, aby opowiedzieli się za utrzymaniem obecnego przepisu, tj. art. 30.

Przepis ten to archaiczna regulacja, która była przewidziana dla ośrodków dokumentacji np. przy instytutach naukowych, aby dokumentowały ich działalność. Tymczasem powołują się na niego potentaci pressclippingu w sporach z prasą, zwłaszcza papierową.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Prawne
Jakub Sewerynik: O starszych braciach, czyli mury rosną
Nieruchomości
Można już składać wnioski o bon ciepłowniczy. Ile wynosi i komu przysługuje?
Służby mundurowe
W 2026 roku wojsko wezwie nawet 235 tys. osób. Kto jest na liście?
Samorząd
Na te zmiany czekają gminy i inwestorzy. Teraz ruch prezydenta
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Nieruchomości
Tomasz Lewandowski: Rząd chce oczyścić atmosferę wokół spółdzielni mieszkaniowych
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama