Jak podaje firma Nielsen już ponad 20 proc. sprzedaży kategorii FMCG przypada ma marki własne. W 2018 r. ich sprzedaż wzrosła o 5,2 proc. w stosunku do roku poprzedniego. Dyskonty odpowiedzialne za 81,8 proc. sprzedaży marek własnych w Polsce, stworzyły też potęgi marek nabiałowych. Mleczna Dolina z Biedronki i Pilos z Lidla należą do najczęściej kupowanych produktów marek własnych.
- Produkty marek własnych na dobre zagościły w Polskich domach. Co 5 artykuł w koszyku FMCG to produkt marki własnej, kupowany najczęściej w dyskoncie, gdzie najchętniej sięgamy po nabiał - mówi Justyna Duda, senior client consultant w Nielsen Connect, jedna z autorek raportu. Marki własne można przypisać do czterech głównych grup pod względem ich znaczenia dla danej kategorii oraz dynamiki rozwoju. Według Nielsena Connect marki własne nabiałowe charakteryzują się wzrostem i udziałem powyżej średniej, co oznacza że ta grupa wciąż posiada potencjał dalszego wzrostu - dodaje ekspertka.