Reklama

Nie tylko znane marki są w cenie

Sprzedaż marek własnych w Polsce warta jest już ponad 30 mld zł. Najmocniej wypromowały je na naszym rynku dyskonty

Publikacja: 17.10.2019 14:27

Nie tylko znane marki są w cenie

Foto: Adobe Stock

Jak podaje firma Nielsen już ponad 20 proc. sprzedaży kategorii FMCG przypada ma marki własne. W 2018 r. ich sprzedaż wzrosła o 5,2 proc. w stosunku do roku poprzedniego. Dyskonty odpowiedzialne za 81,8 proc. sprzedaży marek własnych w Polsce, stworzyły też potęgi marek nabiałowych. Mleczna Dolina z Biedronki i Pilos z Lidla należą do najczęściej kupowanych produktów marek własnych.

- Produkty marek własnych na dobre zagościły w Polskich domach. Co 5 artykuł w koszyku FMCG to produkt marki własnej, kupowany najczęściej w dyskoncie, gdzie najchętniej sięgamy po nabiał - mówi Justyna Duda, senior client consultant w Nielsen Connect, jedna z autorek raportu. Marki własne można przypisać do czterech głównych grup pod względem ich znaczenia dla danej kategorii oraz dynamiki rozwoju. Według Nielsena Connect marki własne nabiałowe charakteryzują się wzrostem i udziałem powyżej średniej, co oznacza że ta grupa wciąż posiada potencjał dalszego wzrostu - dodaje ekspertka.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Handel
Trump wraca z wysokimi cłami dla Europy. Nie zrobił wrażenia na UE
Handel
Kazachstan zablokował rosyjski import. Paraliż ruchu na granicy z Rosją
Handel
Rosyjski sąd znacjonalizował i przekazał państwu aktywa amerykańskiej firmy spożywczej
Handel
Handlowa wojna Kremla z Azerbejdżanem. Od importu owoców po działalność szpiegowską
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Handel
Legendarny producent jeansów nie boi się ceł Trumpa. Levi Strauss ma zapasy na pół roku
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama