Reklama
Rozwiń
Reklama

Ceny w sklepach nieco wolniej, ale w górę

W czerwcu w sklepach było średnio 18,1 proc. drożej niż przed rokiem – wynika z badania, które „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza. Choć to nieco mniej niż przed miesiącem, to nadal inflacja uderza w kieszenie Polaków i nie odpuszcza.

Publikacja: 13.07.2023 03:00

W Polsce wciąż najmocniej drożejącą kategorią są warzywa. Na następnych pozycjach widać kolejny raz

W Polsce wciąż najmocniej drożejącą kategorią są warzywa. Na następnych pozycjach widać kolejny raz z rzędu chemię gospodarczą i karmy dla zwierząt AdobeStock

Foto: Stanislaw Blachowicz

Według najnowszej analizy przeszło 78 tys. cen detalicznych autorstwa UCE Research oraz Uczelni WSB Merito w czerwcu codzienne zakupy zdrożały średnio o 18,1 proc. w ujęciu rocznym. Spadek dynamiki podwyżek utrzymał się kolejny miesiąc z rzędu, w maju były one niemal 20 proc. wyższe, a tegoroczny szczyt przypadł na marzec z 23,7-proc. dynamiką wzrostu r./r.

Z 17 monitowanych kategorii spadek zaliczyły tylko artykuły tłuszczowe, średnio tańsze o 8,1 proc. niż przed rokiem, co jest efektem wysokiej bazy spowodowanej wybuchem wojny w Ukrainie i nagłym wzrostem cen produktów tłuszczowych eksportowanych z tego kraju.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

RP.PL i The New York Times!

Kup roczną subskrypcję w promocji - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Handel
Pracownicy Zary szykują protesty w Black Friday – żądają podziału zysków
Handel
Pierwszy producent leków osiągnął wycenę 1 biliona dolarów. Sukces leków na odchudzanie
Handel
Allegro widzi zaskakujące trendy. Handel w Polsce hamuje?
Handel
Polacy przebili amerykański Black Friday. Ale coraz mniej wierzą w atrakcyjność promocji
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Handel
Potężna fuzja znanych producentów farb. Powstanie gigant wart 25 miliardów dolarów
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama