Reklama

Ceny w sklepach nieco wolniej, ale w górę

W czerwcu w sklepach było średnio 18,1 proc. drożej niż przed rokiem – wynika z badania, które „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza. Choć to nieco mniej niż przed miesiącem, to nadal inflacja uderza w kieszenie Polaków i nie odpuszcza.

Publikacja: 13.07.2023 03:00

W Polsce wciąż najmocniej drożejącą kategorią są warzywa. Na następnych pozycjach widać kolejny raz

W Polsce wciąż najmocniej drożejącą kategorią są warzywa. Na następnych pozycjach widać kolejny raz z rzędu chemię gospodarczą i karmy dla zwierząt AdobeStock

Foto: Stanislaw Blachowicz

Według najnowszej analizy przeszło 78 tys. cen detalicznych autorstwa UCE Research oraz Uczelni WSB Merito w czerwcu codzienne zakupy zdrożały średnio o 18,1 proc. w ujęciu rocznym. Spadek dynamiki podwyżek utrzymał się kolejny miesiąc z rzędu, w maju były one niemal 20 proc. wyższe, a tegoroczny szczyt przypadł na marzec z 23,7-proc. dynamiką wzrostu r./r.

Z 17 monitowanych kategorii spadek zaliczyły tylko artykuły tłuszczowe, średnio tańsze o 8,1 proc. niż przed rokiem, co jest efektem wysokiej bazy spowodowanej wybuchem wojny w Ukrainie i nagłym wzrostem cen produktów tłuszczowych eksportowanych z tego kraju.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia. Treści, którym możesz zaufać.
Reklama
Handel
Prezydent USA Donald Trump: Mamy porozumienie handlowe z Koreą Południową
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Handel
Żabka pokazuje wyniki. Co ciekawego widać między wierszami?
Handel
LPP kontra Hindenburg. Prokuratura: Tok postępowania torpedowany
Handel
Amazon szykuje potężne zwolnienia. Obejmą nawet 30 tys. pracowników biurowych
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Handel
USA i Japonia zawarły umowę w sprawie metali ziem rzadkich
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama