Reklama
Rozwiń
Reklama

Kasy samoobsługowe zaczęły żądać napiwków. Klienci: To szantaż emocjonalny

Napiwki to w USA cały system wynagradzania pracowników usług bezpośrednio przez klientów i przez nich akceptowany. Jednak napiwki dawane w kasach samoobsługowych to nawet dla Amerykanów zbyt dużo.

Aktualizacja: 11.07.2023 15:06 Publikacja: 11.07.2023 14:47

Kasy samoobsługowe zaczęły żądać napiwków. Klienci: To szantaż emocjonalny

Foto: Adobe Stock

Prośby o napiwki pojawiły się w USA w kasach samoobsługowych w kawiarniach czy w piekarniach i cukierniach, ale także na lotniskach, a nawet na stadionach, gdzie napiwek żądany jest przy kupowaniu biletów na mecze. Na zjawisko domagania się napiwków przez automaty zwróciły uwagę amerykańskie media – od poważnego "Wall Street Journal" poprzez CBS i Fox, aż po tabloidowy "New York Post".

- Ścinają koszty pracy tworząc kasy samoobsługowe. Więc jaki jest sens domagania się przez urządzenie napiwków? Dokąd to zmierza? – pytał Ishita Jamar, cytowany przez "Wall Street Journal".

Pozostało jeszcze 81% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Handel
Kazachstan staje do wyścigu o metale ziem rzadkich. Złoże jak połowa zasobów Chin
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Handel
Spór UE i USA o oliwki. WTO potrzebowała sześciu lat na decyzję
Handel
Pierwsza taka promocja na Orlenie. Od kiedy i o ile będzie taniej?
Handel
Smyk Holding odwołał publiczną ofertę akcji. Nie wyklucza kolejnego podejścia
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Handel
Adidas bez Yeezy: spadek sprzedaży w USA, rekordowe wyniki globalne
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama