Żabka pracuje nad obiadami w abonamencie. Ale konkretów na razie brak

Po wprowadzeniu subskrypcji na kawę, sieć Żabka pracuje nad rozwojem tej formy sprzedaży. Na celowniku są obiady, śniadania i kolacje.

Publikacja: 07.07.2023 13:38

Po wprowadzeniu subskrypcji na kawę, sieć Żabka pracuje nad obiadami, śniadaniami i kolacjami

Po wprowadzeniu subskrypcji na kawę, sieć Żabka pracuje nad obiadami, śniadaniami i kolacjami

Foto: PAP/Rafał Guz

Jesienią 2022 sieć Żabka wprowadziła ofertę kawy w abonamencie zwaną "Kawonamentem" i skierowaną do użytkowników aplikacji Żappka. Po ponad pół roku usługa została uznana za sukces, choć na 6 mln użytkowników aplikacji z kawy w subskrypcji korzysta, jak podawał serwis dlahandlu.pl, 6,5 tys. osób. To wystarczyło jednak, by szukać nowych zachęt dla klientów i trwają prace nad kolejnymi ofertami. W związku z czym pojawiły się doniesienia, że za moment będą w ofercie również abonamenty na posiłki. A że wiele osób kupuje w Żabkach gotowe obiady czy kanapki i dla nich byłaby to szansa na oszczędności.

Przy czym trzeba zauważyć, że konkurencja na tym rynku jest spora - gotowe zupy czy posiłki łatwe do odgrzania w mikrofalówkach są w ofercie także sieci dyskontowych, takich jak Aldi, Biedronka czy Lidl. Konkurencja na rynku convenience także nie śpi - kompaktowe sklepy Carrefour Express także mają ofertę gotowych dań, a do tego dochodzą jeszcze dostawy czy dostawcy kanapek i posiłków pojawiający się w biurowcach. Oferta abonamentowa mogłaby pomóc Żabce w zagarnięciu większej części tego rynku niż dotychczas. 

Czytaj więcej

Sklepy coraz częściej przenoszą pracowników. Branża w kłopotach

Jednak oferta ta, choć jest przygotowywana, na pewno nie jest jeszcze gotowa. Żabka przyznaje, że pracuje nad takimi rozwiązaniami, ale do ich wdrożenia jeszcze daleka droga. 

- Oferta „Kawonamentu” wzbudziła wśród naszych klientów bardzo duże zainteresowanie, zyskując stałych odbiorców. Pozytywny odbiór tego typu rozwiązania był dla nas sygnałem, że jest duża grupa klientów, którzy chcą z tego typu ofert korzystać. Odpowiadając na ich potrzeby, pracujemy nad nowymi subskrypcjami. Jeden z pomysłów rzeczywiście dotyczy oferty gastronomicznej zawierającej propozycje produktów z Żabki na śniadania, obiady i kolację – do wyboru. Żadne z analizowanych przez nas nowych rozwiązań nie jest jeszcze na etapie wdrożenia – przekazało „Rzeczpospolitej” Biuro Prasowe sieci Żabka w odpowiedzi na pytania dotyczące oferty.

Całkowitą niewiadomą jest jest najważniejsza rzecz dla każdego klienta - cena. Biuro Prasowe Żabki unika odpowiedzi na pytanie o przyszłą cenę takiej oferty, mając zresztą dobre argumenty związane z inflacją i niepewnym poziomem cen w Polsce. Na ten moment wiadomo więc tylko, że "trwają prace" i być może taka oferta się pojawi. 

Jesienią 2022 sieć Żabka wprowadziła ofertę kawy w abonamencie zwaną "Kawonamentem" i skierowaną do użytkowników aplikacji Żappka. Po ponad pół roku usługa została uznana za sukces, choć na 6 mln użytkowników aplikacji z kawy w subskrypcji korzysta, jak podawał serwis dlahandlu.pl, 6,5 tys. osób. To wystarczyło jednak, by szukać nowych zachęt dla klientów i trwają prace nad kolejnymi ofertami. W związku z czym pojawiły się doniesienia, że za moment będą w ofercie również abonamenty na posiłki. A że wiele osób kupuje w Żabkach gotowe obiady czy kanapki i dla nich byłaby to szansa na oszczędności.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Handel
Mocny spadek liczby kradzieży w sklepach. Dane zaskoczyły
Handel
Zamożni Amerykanie zaczynają być ostrożni w wydatkach
Handel
Dyrektor Biedronki: Największe wyzwanie dla polskiego handlu? Demografia
Handel
Znany lek na cukrzycę wstrzymany w obrocie. GIF podjął decyzję
Handel
Rosyjski import gwałtownie spada. Putin nie przekonał Chińczyków
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie. Jak zbudować efektywny HR i skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim?