Jesienią 2022 sieć Żabka wprowadziła ofertę kawy w abonamencie zwaną "Kawonamentem" i skierowaną do użytkowników aplikacji Żappka. Po ponad pół roku usługa została uznana za sukces, choć na 6 mln użytkowników aplikacji z kawy w subskrypcji korzysta, jak podawał serwis dlahandlu.pl, 6,5 tys. osób. To wystarczyło jednak, by szukać nowych zachęt dla klientów i trwają prace nad kolejnymi ofertami. W związku z czym pojawiły się doniesienia, że za moment będą w ofercie również abonamenty na posiłki. A że wiele osób kupuje w Żabkach gotowe obiady czy kanapki i dla nich byłaby to szansa na oszczędności.
Przy czym trzeba zauważyć, że konkurencja na tym rynku jest spora - gotowe zupy czy posiłki łatwe do odgrzania w mikrofalówkach są w ofercie także sieci dyskontowych, takich jak Aldi, Biedronka czy Lidl. Konkurencja na rynku convenience także nie śpi - kompaktowe sklepy Carrefour Express także mają ofertę gotowych dań, a do tego dochodzą jeszcze dostawy czy dostawcy kanapek i posiłków pojawiający się w biurowcach. Oferta abonamentowa mogłaby pomóc Żabce w zagarnięciu większej części tego rynku niż dotychczas.
Czytaj więcej
Część sieci umowy podpisuje na całe miasto, by móc ich przenosić. Inwestują też w rozwiązania sam...
Jednak oferta ta, choć jest przygotowywana, na pewno nie jest jeszcze gotowa. Żabka przyznaje, że pracuje nad takimi rozwiązaniami, ale do ich wdrożenia jeszcze daleka droga.
- Oferta „Kawonamentu” wzbudziła wśród naszych klientów bardzo duże zainteresowanie, zyskując stałych odbiorców. Pozytywny odbiór tego typu rozwiązania był dla nas sygnałem, że jest duża grupa klientów, którzy chcą z tego typu ofert korzystać. Odpowiadając na ich potrzeby, pracujemy nad nowymi subskrypcjami. Jeden z pomysłów rzeczywiście dotyczy oferty gastronomicznej zawierającej propozycje produktów z Żabki na śniadania, obiady i kolację – do wyboru. Żadne z analizowanych przez nas nowych rozwiązań nie jest jeszcze na etapie wdrożenia – przekazało „Rzeczpospolitej” Biuro Prasowe sieci Żabka w odpowiedzi na pytania dotyczące oferty.