Efekt drożyzny: Polacy częściej chodzą na zakupy

W pierwszym kwartale konsument robił zakupy w dużych sieciach 15 proc. częściej niż w 2022 r. Promocje robią swoje.

Publikacja: 08.05.2023 03:00

Efekt drożyzny: Polacy częściej chodzą na zakupy

Foto: Bloomberg

W efekcie częstszych wizyt w dyskontach, hipermarketach i supermarketach w pierwszym kwartale ruch średnio był wyższy 9 proc. Dominują dyskonty: odwiedziło je w tym czasie 92 proc. ogółu konsumentów – wynika z raportu firmy technologicznej Proxi.cloud, który „Rzeczpospolita” poznała pierwsza. Powstał na podstawie analizy wizyt blisko 364 tys. konsumentów.

Jednocześnie statystyczny konsument był w takich sklepach o 15 proc. razy więcej niż rok wcześniej. Tylko hipermarkety pokazały nieznaczny spadek ruchu, o ok. 1 proc.

Pozostało 90% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Handel
Ruszyły protesty przed sklepami Lidla w całej Polsce. Spór o inwestycję na Warmii
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Handel
Wielkie plany LPP. Firma zainwestuje w 2025 r. 3,5 mld zł
Handel
Co po elektrykach i koniakach
Handel
Cena wigilijnych pierogów i barszczu rośnie najmocniej od kilku lat
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Handel
Znowu szykują się drogie święta. Co zdrożało najmocniej?