Reklama
Rozwiń
Reklama

Efekt drożyzny: Polacy częściej chodzą na zakupy

W pierwszym kwartale konsument robił zakupy w dużych sieciach 15 proc. częściej niż w 2022 r. Promocje robią swoje.

Publikacja: 08.05.2023 03:00

Efekt drożyzny: Polacy częściej chodzą na zakupy

Foto: Bloomberg

W efekcie częstszych wizyt w dyskontach, hipermarketach i supermarketach w pierwszym kwartale ruch średnio był wyższy 9 proc. Dominują dyskonty: odwiedziło je w tym czasie 92 proc. ogółu konsumentów – wynika z raportu firmy technologicznej Proxi.cloud, który „Rzeczpospolita” poznała pierwsza. Powstał na podstawie analizy wizyt blisko 364 tys. konsumentów.

Jednocześnie statystyczny konsument był w takich sklepach o 15 proc. razy więcej niż rok wcześniej. Tylko hipermarkety pokazały nieznaczny spadek ruchu, o ok. 1 proc.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

RP.PL i The New York Times!

Kup roczną subskrypcję w promocji - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Handel
Rolnicy krytykują umowę celną Szwajcaria–USA. Ogromne obawy o import mięsa
Handel
Pracownicy Zary szykują protesty w Black Friday – żądają podziału zysków
Handel
Pierwszy producent leków osiągnął wycenę 1 biliona dolarów. Sukces leków na odchudzanie
Handel
Allegro widzi zaskakujące trendy. Handel w Polsce hamuje?
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Handel
Polacy przebili amerykański Black Friday. Ale coraz mniej wierzą w atrakcyjność promocji
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama