Reklama
Rozwiń
Reklama

Na zakupy lepiej iść później, by zrobić je taniej

Ponad połowa Polaków czeka z zakupami niemal do ostatniej chwili, a tylko 7 proc. nie zwraca uwagi, co ile kosztuje. Ceny zmieniają zwyczaje konsumentów.

Publikacja: 03.04.2023 03:00

Na zakupy lepiej iść później, by zrobić je taniej

Foto: Fotorzepa, Michał Walczak

Choć na Wielkanoc Polacy wydają ułamek sumy przeznaczanej na Boże Narodzenie, to i tak jest to dla handlu bardzo ważny okres. W tym roku mija zdecydowanie w cieniu rosnących cen – produkty kupowane najczęściej na Święta Wielkanocne są droższe o 30 proc. niż przed rokiem, przy czym jajka – nawet ponad 50 proc.

30 proc. badanych mieszkańców Polski zadeklarowało, że chce zrobić zakupy tydzień, a 22,6 proc. – kilka dni przed świętami, wynika z badania UCE Research i Grupy Blix, które „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

RP.PL i The New York Times!

Kup roczną subskrypcję w promocji - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Handel
Rolnicy krytykują umowę celną Szwajcaria–USA. Ogromne obawy o import mięsa
Handel
Pracownicy Zary szykują protesty w Black Friday – żądają podziału zysków
Handel
Pierwszy producent leków osiągnął wycenę 1 biliona dolarów. Sukces leków na odchudzanie
Handel
Allegro widzi zaskakujące trendy. Handel w Polsce hamuje?
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Handel
Polacy przebili amerykański Black Friday. Ale coraz mniej wierzą w atrakcyjność promocji
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama