Reklama
Rozwiń
Reklama

Handel „misiami” na GPW kwitnie

Inwestorzy coraz większą uwagę poświęcają średnim i małym spółkom. Widać to nie tylko po zachowaniu indeksów mWIG40 i sWIG80, ale także obrotach.

Aktualizacja: 30.07.2020 21:09 Publikacja: 30.07.2020 21:00

Handel „misiami” na GPW kwitnie

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński

Znaczący skok obrotów na naszym rynku obserwujemy od marca, kiedy to na dobre pandemia koronawirusa uderzyła w rynki i przełożyła się na większą zmienność. W marcu obroty na całym rynku wyniosły prawie 25,7 mld, co oznacza, że średni dzienny obrót przebił poziom 1 mld zł. Bariera ta bez problemu została także złamana w kwietniu, maju oraz czerwcu. Jest szansa, że stanie się tak również w lipcu. W sumie obroty w ciągu prawie siedmiu miesięcy tego roku stanowią już blisko 80 proc. tego, co obserwowaliśmy w całym 2019 r. O tym, z jak dużą poprawą mamy do czynienia, świadczy też fakt, że w całym 2019 r. w żadnym z miesięcy średnie dzienne obroty nie przekroczyły 1 mld zł, a średni wynik za cały rok to niecałe 773 mln zł.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Giełda
Słaby początek dnia na GPW. Panika w energetyce
Giełda
Podaż w Warszawie nie dała za wygraną. Kolejna sesja na minusie
Giełda
O 30 mld zł urosła w miesiąc wartość spółek kontrolowanych przez Skarb Państwa
Giełda
Berkshire Hathaway inwestuje w Alphabet, sprzedaje udziały w Apple
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Giełda
Nowe szczyty hossy mimo zmiennych nastrojów na krajowej giełdzie
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama