Kazimierz i Podgórze, dziś dzielnice i atrakcje turystyczne Krakowa, niegdyś były osobnymi miastami oddzielonymi Wisłą. Dzięki kładce Bernatka, która kosztowała 38,1 mln zł (w tym 15 mln zł dotacji z programu), mieszkańcy i turyści mogą je łatwiej odwiedzić. Kładka o konstrukcji inspirowanej strukturą liścia to jedyny tego typu obiekt w kraju. Mimo że jej długość to aż 143 m, dzięki systemowi stalowych lin udało się wykluczyć zastosowanie pionowych podpór i zachować niezwykłe walory widokowe wiślanych bulwarów. Kładka stała się już nową, nietypową atrakcją miejską. Tak jak na rzymskim moście Milivio zakochani jako symbol swej miłości zawieszają kłódki, a kluczyki wyrzucają do Wisły.
Projekty rewitalizacyjne, często realizowane w ścisłych centrach miast, w otoczeniu zabytkowej zabudowy o najwyższej wartości historycznej, służą poprawie rozwiązań urbanistycznych, komunikacyjnych i estetycznych. Wśród już zrealizowanych są projekty z Tarnowa, Nowego Sącza i Chrzanowa. Prace trwają m.in. w Nowym Targu, Wadowicach, Olkuszu, Bieczu, Gorlicach i Krzeszowicach.