Organizacje, które uzyskały z jednego procentu nie więcej niż 200 tys. zł, na reklamę będą mogły przeznaczyć nie więcej niż 5 proc. tych środków. Te, którym podatnicy podarowali więcej, mogłyby wydać na promocję nie więcej niż 2 proc. Takie zmiany przewiduje projekt nowelizacji ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie opracowany przez Radę Działalności Pożytku Publicznego. Był on wczoraj przedmiotem obrad sejmowej podkomisji stałej do spraw współpracy z organizacjami pozarządowymi.
– To dopiero pierwsze spotkanie robocze, ale planujemy wnieść go do laski marszałkowskiej jako projekt komisyjny. Najpierw trzeba jednak tekst dopracować – wyjaśnia poseł Tadeusz Tomaszewski, przewodniczący podkomisji.
Część organizacji wydaje na spoty połowę kwoty uzyskanej od podatników
– Część organizacji wykorzystuje nawet połowę środków z jednego procentu na reklamę. To niedopuszczalne – argumentował na posiedzeniu Krzysztof Więckiewicz z Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej.
Projekt nie przewiduje jednak ograniczeń w finansowaniu wydatków na reklamę ze środków pochodzących ze składek członkowskich lub darowizn. Wszelkie bannery, plakaty i spoty powinny zawierać informację o źródłach ich finansowania.