Coraz więcej przedsiębiorstw stara się wdrażać i wdraża dobre praktyki dotyczące kwestii związanych ze środowiskiem naturalnym, by przeciwdziałać zmianom klimatycznym. Jakie dobre praktyki udało się wprowadzić na terenie Polski? - Rolnictwo i neutralność klimatyczna rolnictwa to wyzwanie. Będąc liderem rynku gastronomicznego w Polsce współpracujemy z wieloma przedsiębiorcami w sektora rolniczego i spożywczego. Mamy około 50 dostawców, a 47 z nich to dostawcy z Polski. Nie ma łatwej odpowiedzi. Punktem wyjścia jest pewne zobowiązanie, które my jako korporacja kilka lat temu poczyniliśmy. Chodzi o zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych, zarówno w sieci naszych restauracji, biurach, to jest około 36 proc. w stosunku do roku 2015, jak i w łańcuchu dostaw, gdzie mówimy o 31 proc. w stosunku do roku 2015 - mówił Adam Pieńkowski.
- Mamy coś, co możemy nazwać podstawą do działań. Każdy z rynków, na którym działa McDonald's ma wolną rękę, w zależności od stopnia zaawansowania, możliwości do realizacji tej strategii. Staramy się skracać łańcuch dostaw, zwracać się do hodowców bydła, dbać o standardy i edukacji. Staramy się współpracować z firmami, które stosują najlepsze rozwiązania techniczne. Dbamy o to, by nie było chemii podczas upraw. Takim przykładem jest współpraca z Green Factory, gdzie standard produkcji jest bardzo wysoko postawiony. Z jednej strony to brak chemii, z drugiej to dbałość o zużycie wody, o nieszkodzenie środowisku - dodał prezes McDonald's Polska.
Partner rozmowy: McDonald's