Reklama

Frankowicze zwracają się do Sądu Najwyższego

SBB nie zgadza się z opinią, że bankom należy się opłata za korzystanie z kapitału.

Aktualizacja: 12.03.2021 16:29 Publikacja: 12.03.2021 16:25

Frankowicze zwracają się do Sądu Najwyższego

Foto: Fotorzepa, Łukasz Solski

Stowarzyszenie „Stop Bankowemu Bezprawiu” przedstawiło stanowisko dotyczące sześciu pytań prawnych dotyczących spraw frankowych, którymi zajmie się Sąd Najwyższy (uchwała przewidziana jest na 25 marca). W ocenie SBB inicjatywa ta jest konieczna ze względu na wydawanie przez polskie sądy powszechne wyroków sprzecznych z polskim prawem, a także wbrew wykładni przepisów unijnych i orzeczeń Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej.

„W chwili obecnej banki podnoszą alarmistyczne głosy o skutkach ekonomicznych Uchwały Sądu Najwyższego jednocześnie nie wskazując, dlaczego wykonywały te umowy bez zmian pomimo pierwszych wyroków SOKiK zapadających już w 2010 roku. Nie wskazali, kiedy oddadzą premie pobrane w latach 2005–2020 i w jaki sposób chcą naprawić sytuację polskich rodzin, którym odebrano majątki” – pisze SBB. W ocenie stowarzyszenia skutkiem uchwały będzie zrównanie praw banków z kredytobiorcami i przywrócenie praw setkom tysięcy rodzin, a przede wszystkim egzekucja przepisów prawa znanych bankom co najmniej od 2001 roku.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Finanse
Fed tnie stopy procentowe. Rynek szykuje się na kolejne cięcia
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Finanse
Gorączka złota w Rosji. Obywatele na potęgę skupują kruszec
Finanse
Sąd ogłosił upadłość spółki Cinkciarz.pl. Co z pieniędzmi tysięcy klientów?
Finanse
Samsung Pay wchodzi do Polski. Cel: milion użytkowników w rok
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Finanse
Wojna o mobilne płatności. Samsung rzuca wyzwanie Blikowi
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama