Magiczne drzewo ****

Andrzej Maleszka to jeden z najbardziej utytułowanych polskich reżyserów. Jego telewizyjne filmy dla młodych widzów zdobyły liczne nagrody i – co ważniejsze – emitowano je w telewizjach na całym świecie.

Publikacja: 17.09.2009 16:17

Dzieci odkrywają magiczną moc krzesła, ale zbyt późno to sobie uświadamiają

Dzieci odkrywają magiczną moc krzesła, ale zbyt późno to sobie uświadamiają

Foto: Forum Film

Największym sukcesem Maleszki był odcinkowy cykl „Magiczne drzewo” (2003 – 2006), który został wyróżniony najbardziej prestiżowym branżowym wyróżnieniem Emmy Award 2007, czyli telewizyjnym odpowiednikiem Oscara.

Były to opowieści o przedmiotach wykonanych z drewna ze zwalonego przez piorun magicznego drzewa i trafiających do rąk odkrywających ich moc dzieci. Zrealizowane specjalnie dla kin pełnometrażowe „Magiczne drzewo” to całkowicie samodzielna historia.

Tym razem bohaterem jest magiczne czerwone krzesło, które ucieka z transportującej go ciężarówki i wybiera sobie właścicieli, lądując na dachu ich samochodu. Jedzie nim rodzina klepiących biedę muzyków (Grochowska, Chyra) z trójką dzieci. To one odkrywają moc mebla, ale zbyt późno to sobie uświadamiają. W efekcie siedząca na nim surowa ciotka bizneswoman (Śleszyńska) wypowiada życzenie, by rodzice wreszcie zmądrzeli. Chce, by porzucili sztukę na rzecz dobrze płatnych chałtur.

I krzesło zmienia ich w bezdusznych osobników. Porzucają na rok swe pociechy w zamian za angaże do orkiestry na luksusowym statku wycieczkowym. Dzieci szybko odkrywają przyczynę ich zamiany i robią wszystko, by dotrzeć wraz z krzesłem do najbliższego portu i tam ich odczarować. Stara się im w tym przeszkodzić zarówno ciotka (choć w zmienionej postaci), jak i pewien szemrany impresario (Wierzbicki) wiążący z magicznym meblem własne plany.

W filmie Maleszki znajdziemy to wszystko, czego oczekujemy od baśni: przygodę i tajemnicę, sympatycznych bohaterów i zagrażający im czarny charakter, a także magię i nienachalną dydaktykę (nieprzemyślane życzenia przynoszą więcej szkody niż pożytku). Efekty specjalne, jak na budżet filmu, zupełnie przyzwoite. Minusem jest zaskakująco słabe aktorstwo odtwórców ról rodziców.

[i] sf, Polska 2009, scen. i reż. Andrzej Maleszka, wyk. Maja Tomawska, Adam Szczegóła, Filip Fabiś, Joanna Ziętarska, Agnieszka Grochowska [/i]

Największym sukcesem Maleszki był odcinkowy cykl „Magiczne drzewo” (2003 – 2006), który został wyróżniony najbardziej prestiżowym branżowym wyróżnieniem Emmy Award 2007, czyli telewizyjnym odpowiednikiem Oscara.

Były to opowieści o przedmiotach wykonanych z drewna ze zwalonego przez piorun magicznego drzewa i trafiających do rąk odkrywających ich moc dzieci. Zrealizowane specjalnie dla kin pełnometrażowe „Magiczne drzewo” to całkowicie samodzielna historia.

Film
„28 lat później”. Powrót do pogrążonej w morderczej pandemii Wielkiej Brytanii
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Film
Rekomendacje filmowe: Wchodzenie w życie nigdy nie jest łatwe
Film
Kryzys w polskiej kinematografii. Filmowcy spotkają się z ministrą kultury
Film
Najbardziej oczekiwany serial „Sto lat samotności” doczekał się premiery
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Film
„Emilia Perez” z największą liczbą nominacji do Złotego Globu