Brytyjsko-Polska Izba Handlowa (ang. BPCC – British-Polish Chamber of Commerce) powstała w 1992 roku jako Brytyjska Izba Handlowa w Polsce (ang. British Chamber of Commerce in Poland), a 5 lat później, zmieniając swój status i nazwę na obecną, stała się izbą bilateralną. Aktywnie współpracując z członkami Izby, ambasadami – brytyjską w Polsce i polską we Wielkiej Brytanii – oraz lokalnymi organizacjami gospodarczymi i samorządowymi BPCC wspiera polskich eksporterów, przyczynia się do tworzenia nowych miejsc pracy dla Polaków w Zjednoczonym Królestwie i w Polsce, a także promuje na Wyspach polskie regiony wraz ze zlokalizowanymi tu polskimi partnerami działającymi produkcyjnie, handlowo i usługowo.
BPCC - zmiana dyrektora zarządzającego
Z dniem 31 maja br. Paweł Siwecki, związany z Izbą przez ponad 13 lat, kończy pracę jako jej dyrektor zarządzający. 1 czerwca stanowisko to obejmuje Marcin Cichy.
Pod koniec kwietnia na dorocznym walnym zgromadzeniu BPCC przedstawiono raport z działalności Izby od połowy poprzedniego roku.
Czytaj więcej
Wielka Brytania to jeden z najważniejszych dla Polski rynków eksportowych. Jednak relacje biznesowe z zagraniczną firmą, także brytyjską, są obciążone ryzykiem problemów z odzyskaniem należności w przypadku nierzetelności kontrahenta.
Tegoroczna ankieta przeprowadzona wśród członków wykazała wysoki poziom satysfakcji i lojalności. Ponad 80 proc. spośród 56 firm, które wzięły udział w ankiecie, jest zadowolonych z członkostwa w Izbie. Główne oczekiwania firm w związku z członkostwem w BPCC dotyczą nawiązywania nowych kontaktów biznesowych, networkingu, dostępu do decydentów na szczeblu zarządów i przedstawicieli administracji publicznej, możliwości promocji firmy oraz dostępu do wiedzy eksperckiej.
BPCC stawia na dialog z nowymi polskimi władzami
Tuż przed wyborami parlamentarnymi w Polsce jesienią ubiegłego roku BPCC odbyła szereg spotkań z rzecznikami gospodarczymi różnych polskich partii politycznych. Wszyscy rozmówcy wyrazili chęć zapewnienia większej stabilności i przewidywalności procesu regulacyjnego. Dyskusje dotyczyły podejścia stron do Unii Europejskiej, przeciwdziałania inflacji, rynku pracy i transformacji energetycznej. Po wyborach i utworzeniu nowego rządu okazało się, że kilkoro spośród prelegentów wcześniej goszczonych przez BPCC zostało ministrami. Aktualna strategia Rady, oparta na oczekiwaniach członków, zakłada skupienie się bardziej niż kiedykolwiek na dialogu z polskimi władzami i monitorowaniu otoczenia regulacyjnego.
Czytaj więcej
W połowie stycznia br., po dwóch dekadach, odnowiono memorandum dotyczące współpracy pomiędzy województwem śląskim a rządem Walii. Przyjęto też zarys planu działań na przyszłość.
W sumie od połowy 2023 roku do kwietnia br. BPCC organizowała, współorganizowała i wspierała ponad 250 różnorodnych wydarzeń branżowych. Wydała 4 numery Contact Magazine Online, czyli swojego internetowego magazynu kontaktowego docierającego do co najmniej kilkunastu tysięcy odbiorców, poświęcone kolejno finansom i usługom finansowym, digitalizacji, zielonej transformacji oraz zasobom ludzkim.
BPCC jest aktywna w globalnej sieci Brytyjskich Izb Handlowych (BCC) za granicą, obecnie obejmującej 75 izb na wszystkich kontynentach. Sieć ta łączy się z 53 akredytowanymi izbami w Wielkiej Brytanii. Pomaga nawiązywać kontakty pomiędzy członkami izb brytyjskich a firmami z całej Polski.
Warszawska siedziba BPCC znajduje się przy ul. Zielnej 37 w Warszawie, a jej oddział we Wrocławiu przy ul. Strzegomskiej 142A.