Reklama

Celem zmian w programie jest poprawa jakości powietrza

Poprawa jakości powietrza jest kluczowym zadaniem Ministerstwa Klimatu. Stoimy w tej kwestii przed potężnymi wyzwaniami, dlatego prowadzimy szereg aktywności, mających na celu poprawę jakości życia Polaków - mówi Michał Kurtyka, minister klimatu.

Publikacja: 27.03.2020 11:00

Michał Kurtyka, minister klimatu.

Michał Kurtyka, minister klimatu.

Foto: Fotorzepa/Robert Gardziński

Polska na mapie świata wyróżnia się, jeśli chodzi o poziom zanieczyszczenia miast. Możemy się oczywiście pocieszać, że nie wszystkie miasta świata są odpowiednio opomiarowane, ale to chyba słaba pociecha, ze smogiem w Polsce jest źle. Bardzo źle.

Poprawa jakości powietrza jest kluczowym zadaniem Ministerstwa Klimatu. Stoimy w tej kwestii przed potężnymi wyzwaniami, dlatego prowadzimy szereg aktywności, mających na celu poprawę jakości życia Polaków. Flagowym działaniem w tym temacie jest uruchomiony w 2018 r. program „Czyste powietrze", na który do 2029 r. przeznaczymy ponad 100 miliardów złotych. Choć program ma już swoją historię, by nabrał rozpędu, wprowadzamy w nim zmiany. Już wkrótce uproszczone wnioski będzie można składać za pomocą portalu gov.pl. Do programu włączymy również gminy. Skrócimy czas rozpatrywania wniosków z 90 dni roboczych do 30 dni kalendarzowych oraz uprościmy wnioski o dotację – część wymaganych dokumentów zostanie zastąpiona oświadczeniami. Zmienią się także progi dochodowe, od których zależna będzie pomoc. Powyższe modyfikacje w dużym stopniu zwiększą efektywność programu „Czyste powietrze".

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Ekonomia
Polskie MŚP ciągle z potencjałem
Ekonomia
Open source wspiera profesjonalistów medycznych
Ekonomia
Kredyty gotówkowe a budżet domowy. Jak efektywnie nimi zarządzać?
Ekonomia
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Ekonomia
Nowa era turystyki – kiedy dane pomagają tworzyć lepsze doświadczenia
Reklama
Reklama