Aktywny klient mile widziany w banku

Osoby często korzystające z usług bankowych otrzymują liczne przywileje. Najczęściej mają szansę na zwolnienie z opłat

Aktualizacja: 05.06.2009 20:34 Publikacja: 04.06.2009 03:24

Aktywny klient mile widziany w banku

Foto: Fotorzepa, BS Bartek Sadowski

Tańsze kredyty, wyżej oprocentowane lokaty i bezpłatne konta – to tylko niektóre propozycje dla lojalnych klientów. Wśród zachęt jest także nagroda w kwocie 2 mln zł i sklep internetowy, w którym można zapłacić za pomocą punktów przyznanych za spłacanie kredytów lub zakładanie depozytów.

Ostatnio najmocniej promowanym produktem są lokaty bankowe. Walka o oszczędności Polaków odbywa się nie tylko poprzez oferowanie konkurencyjnego oprocentowania i kampanie marketingowe, ale także niestandardowe nagrody. Najbardziej spektakularny sposób wybrał BZ WBK. Klienci, którzy w tym banku założą lokatę w kwocie co najmniej 5 tys. zł,wezmą udział w losowaniu nagrody w wysokości 2 mln zł. Loterię reklamuje znany aktor amerykański Danny de Vito.

ING Bank Śląski zachęca do zwiększonego deponowania wolnych środków, m.in. oferując dodatkowe, wyższe o 2 pkt proc. oprocentowanie za dopłaty na konto oszczędnościowe, choć jest to promocja czasowa. DnB Nord z kolei premiuje tych, którzy założą jednocześnie dwie lokaty. W takiej sytuacji klient dostanie wyższe odsetki niż w standardowej ofercie (7 proc. na lokacie trzymiesięcznej i 5,5 proc. na rocznej). Wyższe odsetki można dostać też, gdy poleci się bank znajomemu, który także założy depozyt.

Coraz więcej banków uzależnia oprocentowanie kredytu od tego, czy klient korzysta z innych produktów. Niedawno taką opcję wprowadził Polbank. Marża kredytu hipotecznego będzie niższa o 1 pkt proc., jeśli kredytobiorca przelewa na rachunek w tym banku swoje wynagrodzenie lub przychody z działalności gospodarczej. Podobne rozwiązanie stosuje m.in. Bank BGŻ (pod warunkiem że klient posiada w tym banku konto osobiste lub ubezpieczenie kredytu), a także Nordea Bank, który niedawno wprowadził nowy cennik.

– Zmiany marż mają na celu dalsze zwiększenie konkurencyjności naszej oferty dla klientów, którzy aktywnie korzystają także z innych naszych produktów – wyjaśnia Włodzimierz Kiciński, prezes zarządu Nordea Bank Polska. Dodaje, że w tych działaniach chodzi nie tylko o dodatkowy impuls sprzedażowy, ale i większą lojalność klienta.Warunkiem przyznania niższej marży jest posiadanie rachunku osobistego i zasilanie go comiesięczną kwotą wynagrodzenia lub posiadania karty kredytowej (przy wysokich wpływach na konto marża może zostać obniżona nawet o 1,4 pkt proc.).

W niektórych bankach przy odpowiednich wpływach dodatkowo zostają anulowane opłaty za prowadzenie konta.

– Klienci regularnie zasilający rachunek odpowiednią kwotą i korzystający aktywnie z kart mogą w praktyce korzystać z tych usług bezpłatnie. Mają również szersze możliwości negocjacji parametrów kredytów i lokat – tłumaczy Mateusz Żelechowski z MultiBanku.

W przypadku konta standardowego opłata w wysokości 9,5 zł miesięcznie jest anulowana przy pensji w wysokości min. 2,5 tys. zł. Klientom posiadającym konto typu VIP stawia się wyższe wymogi, konieczne jest przelewanie wynagrodzenia w kwocie minimum 8 tys. zł (bez tego koszt prowadzenia konta to 19,5 zł miesięcznie).

W BZ WBK można otworzyć konto „na próbę” bez opłat przez sześć miesięcy, pod warunkiem że posiada się inny produkt banku (m.in. kredyt, kartę kredytową, depozyt, jednostki funduszy inwestycyjnych). W wielu instytucjach finansowych niższe opłaty ponoszą także aktywni użytkownicy kart kredytowych.

Jednak najbardziej rozbudowany program lojalnościowy ma ING Bank Śląski. Za korzystanie z różnych produktów klient dostaje punkty, za pomocą których może płacić w specjalnym sklepie internetowym (AGD, kosmetyki, elektronika, sprzęt sportowy). Po roku od uruchomienia tego programu kilkanaście tysięcy klientów skorzystało z takiej możliwości zakupów. Bankowcy przyznają, że premiowanie klientów za aktywne korzystanie z produktów to transakcja wiązana i zysk dla obydwu stron.

[i]masz pytanie, wyślij e-mail do autorki

[mail=m.krzesniak@rp.pl]m.krzesniak@rp.pl[/mail][/i]

Tańsze kredyty, wyżej oprocentowane lokaty i bezpłatne konta – to tylko niektóre propozycje dla lojalnych klientów. Wśród zachęt jest także nagroda w kwocie 2 mln zł i sklep internetowy, w którym można zapłacić za pomocą punktów przyznanych za spłacanie kredytów lub zakładanie depozytów.

Ostatnio najmocniej promowanym produktem są lokaty bankowe. Walka o oszczędności Polaków odbywa się nie tylko poprzez oferowanie konkurencyjnego oprocentowania i kampanie marketingowe, ale także niestandardowe nagrody. Najbardziej spektakularny sposób wybrał BZ WBK. Klienci, którzy w tym banku założą lokatę w kwocie co najmniej 5 tys. zł,wezmą udział w losowaniu nagrody w wysokości 2 mln zł. Loterię reklamuje znany aktor amerykański Danny de Vito.

Pozostało 80% artykułu
Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy