Najpopularniejszym sposobem odbioru telewizji będzie sieć kablowa, z której będzie wtedy korzystać 36,7 proc. domostw odbierających telewizję. Klienci platform satelitarnych będą stanowić 30 proc. wszystkich odbiorców telewizji, naziemnej telewizji: ok. 26 proc.(ich liczba będzie spadać), a IPTV: 7,3 proc.
Jak podaje Idate, w ubiegłym roku klientów telewizji kablowych było na świecie 526 mln, a w tym będzie 537 mln, naziemnej telewizji : 466,4 mln (440,9 mln w 2012 roku), satelitarnej: 342,8 mln (372 mln w 2012 roku będzie według prognoz), a IPTV: 44,6 proc. (ta liczba ma wzrosnąć na koniec 2012 roku do 55,4 mln).
W 2016 roku 77,6 proc. domów z dostępem do telewizji będzie już za pośrednictwem różnych technologii odbierało telewizję cyfrową. Przyczyni się do tego i zakończona już cyfryzacja naziemnej telewizji w wielu państwach, i inwestycje ponoszone w związku z cyfryzacją przez operatorów sieci kablowych, ale też rosnąca popularność IPTV oraz niesłabnąca: platform satelitarnych.
Rynek wart 340,1 mld euro
Globalny rynek telewizji dobije w tym roku do 340,1 mld euro. Między 2012 i 2016 rokiem wzrosną zarówno wpływy płatnych telewizji (o 12,1 proc.), jak i przychody z reklamy telewizyjnej (21,2 proc.). Więcej pieniędzy (o 7 proc.) nadawcy otrzymają też w ramach publicznych zapomóg.
Największy odsetek wpływów całej branży telewizyjnej pochodzi z opłat od klientów płatnych telewizji w Ameryce Północnej: 63 proc. (przy 37 proc. z reklamy i 0,8 proc. ze środków publicznych). Kolejna jest pod tym względem Ameryka Południowa, gdzie odsetek wpływów branży z subskrypcji wynosi 49 proc.(z reklam: 51 proc.), a następne: rejon Azji i Pacyfiku (40 proc. z opłat od klientów, 48 proc.: z reklam, a 12 proc. z dofinansowania) oraz Europa (39 proc. z subskrypcji, 37 proc. z reklam, 24 proc. ze środków publicznych).