Reklama

6,2 mld euro zapłaciła TVP za prawa do pokazywania rozgrywek Mundialu

Według informacji branżowego newslettera Presserwis TVP zapłaciła spółce Sportfive 6,2 mln euro, podczas gdy Polsat uzyskał te same prawa za 900 tys. euro

Publikacja: 23.10.2012 16:20

6,2 mld euro zapłaciła TVP za prawa do pokazywania rozgrywek Mundialu

Foto: ROL

Chodzi o prawa do pokazania 21 meczów towarzyskich i eliminacyjnych do Mundialu w Brazylii w 2014 roku. TVP będzie pokazywać mecze w TVP1, a Polsat w płatnym kanale Polsat Sport. Obie firmy mogą też pokazywać relacje z rozgrywek w Internecie.

Obie firmy, podobnie jak Sportfive, nie chciały skomentować Presserwisowi wysokości podanych przez niego kwot. Rzeczniczka TVP wytłumaczyła tylko, że zastrzeganie sobie wyłączności do tego typu praw nie jest powszechnie stosowana praktyką.

TVP

porozumiała się ze

Sportfive

Reklama
Reklama

w sprawie pokazywania relacji z meczów eliminacyjnych po zerwaniu rozmów biznesowych z tą firmą krótko przed pierwszymi rozgrywkami (z Mołdawią i Czarnogórą). Dwa pierwsze mecze pokazane zostały wyłącznie przez operatorów płatnej telewizji w ramach usługi pay-per-view (PPV), co wywołało w kraju debatę nad rangą tego typu rozgrywek i tym, czy ich pokazywania na otwartej antenie nie nakazuje ustawa o radiofonii i telewizji. Głos zabierała w sprawie

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji

.

W dzień po drugim odpłatnie pokazanym meczu TVP wznowiła rozmowy ze Sportfive i doszło do porozumienia. Potem o  podpisaniu umowy z ta firmą poinformował Polsat.

Chodzi o prawa do pokazania 21 meczów towarzyskich i eliminacyjnych do Mundialu w Brazylii w 2014 roku. TVP będzie pokazywać mecze w TVP1, a Polsat w płatnym kanale Polsat Sport. Obie firmy mogą też pokazywać relacje z rozgrywek w Internecie.

Obie firmy, podobnie jak Sportfive, nie chciały skomentować Presserwisowi wysokości podanych przez niego kwot. Rzeczniczka TVP wytłumaczyła tylko, że zastrzeganie sobie wyłączności do tego typu praw nie jest powszechnie stosowana praktyką.

Reklama
Ekonomia
Kredyty gotówkowe a budżet domowy. Jak efektywnie nimi zarządzać?
Ekonomia
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Ekonomia
Nowa era turystyki – kiedy dane pomagają tworzyć lepsze doświadczenia
Ekonomia
Małe i średnie firmy potrzebują doskonalenia kompetencji cyfrowych
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Materiał Promocyjny
Rödl & Partner doradza przy sekurytyzacji VEHIS
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama