- informacje o wskaźniku (benchmarku) służącym do porównywania wyników funduszu,
- udostępnianie danych o strukturze aktywów i składzie portfela.
Podobnie jak w poprzednich latach dostęp do tych informacji ocenialiśmy na podstawie trzech źródeł: stron WWW, informacji u dystrybutorów oraz prospektów informacyjnych. Najwięcej punktów otrzymały te towarzystwa, które upraszczają dostęp do informacji, zamieszczając je wprost na internetowych stronach, a najmniej te, które zmuszają inwestorów do przekopania się przez kilkudziesięciostronicowy prospekt informacyjny.
Warto zwrócić uwagę, że z roku na rok inwestorzy i potencjalni klienci mają coraz łatwiejszy dostęp do informacji. W tegorocznej edycji rankingu maksymalną ilość punktów za komunikację z inwestorami uzyskało 65 proc. badanych firm. Dla porównania pięć lat temu odsetek ten wynosił 40 proc.
Ostatnie miejsce w zestawieniu ponownie zajęły PKO TFI i Pioneer Pekao TFI. Oznacza to, że rzesza inwestorów przyznających się do posiadania jednostek uczestnictwa funduszy zarządzanych przez te towarzystwa nadal nie ma łatwego dostępu do podstawowych informacji. Może w przyszłym roku będzie lepiej?
Tomasz Publicewicz, Analizy Online