Grupa Autoliv zajmuje się projektowaniem, produkcją i wdrażaniem kompleksowych systemów ochrony pasażerów oraz aktywnie prowadzi badania nad nowymi rozwiązaniami i technologiami. Klientami koncernu są wszyscy wielcy producenci aut na świecie. Notowany na giełdzie w Nowym Jorku i Sztokholmie Autoliv Inc. posiada 80 własnych jednostek podległych oraz spółek i osiem ośrodków technicznych. Łączna liczba pracowników przekracza 55 tys. osób zatrudnionych w kilkudziesięciu krajach.

W ośrodkach Autoliv funkcjonuje 19 linii testowych, więcej niż w którejkolwiek z firm tej samej branży. Wśród produktów firmy można znaleźć takie wyroby jak: koła kierownicze, wyposażenie elektroniczne systemów bezpieczeństwa, systemy pomocnicze, elementy systemów bezpieczeństwa z metalu i tworzyw, systemy pasów bezpieczeństwa, systemy poduszek powietrznych, a także generatory gazu do poduszek powietrznych. Zakłady koncernu, zgodnie z profilem ich produkcji, zorganizowane są w trzy grupy: kół kierowniczych, systemów pasów bezpieczeństwa oraz systemów poduszek powietrznych.

Spółka Autoliv Poland powstała w 1998 r., ma dwie fabryki na Dolnym Śląsku: Autoliv Poland Textiles (APT) w Oławie wytwarzającą poduszki powietrzne oraz Autoliv Poland Restraint Systems produkującą pasy bezpieczeństwa (APR).

W zakresie grupy poduszek, do której należy APT, produkcja obejmuje montaż kompletnych systemów dla producentów samochodów oraz wytwarzanie tekstylnych, metalowych i tworzywowych komponentów, a także produkcję generatorów gazu. Tekstylne komponenty poduszek wykonywane są w kilku technologiach. To szycie, klejenie, tkanie i technologia mieszana. Poduszki tkane produkowane są na automatach tkackich w formie wstęgi materiału, z której następnie wycina się utkane gotowe wyroby. Poduszki szyte wykonywane są z ciętych elementów tkaniny, zszywanych ze sobą w odpowiedni sposób. Niekiedy elementy łączone są klejeniem zamiast szycia. W wybranych konstrukcjach używane są dodatkowo komponenty plastikowe.

Poduszki powietrzne ze względu na przeznaczenie dzielą się na: poduszki kierowcy, poduszki pasażera, kurtyny powietrzne, następnie poduszki podkolanowe i poduszki boczne, np. biodrowe, a także poduszki biodrowo-głowowe lub boczne dla ochrony głowy.

Ze względu na konstrukcję wyróżniane są dwa typy poduszek : dwuwymiarowe (np. kierowcy), powstające ze zszycia dwóch paneli zewnętrznych lub wytwarzane metodą tkania, oraz trójwymiarowe (np. pasażera) powstające ze zszycia paneli bocznych z panelem głównym. Najnowszą koncepcją jest tworzenie rozwiązań hybrydowych, gdzie technologia produkcji łączy ze sobą tkanie jednych elementów i doszywanie do nich innych.

Już w latach 2002 i 2003 w rankingu „Rzeczpospolitej" spółka Autoliv otrzymała tytuł „Dobrej firmy dolnośląskiej".