Przetarg na dosyłanie sygnału cyfrowego radia naziemnego DAB+ był rozpisany na trzy zadania. Pierwsze obejmowało kodowanie, multipleksację i regionalizację programów radiowych oraz danych dodatkowych (czyli budowę tzw. stacji czołowej), drugie: dosył i rozpowszechnianie sygnału cyfrowego radia naziemnego DAB+ w Katowicach i aglomeracji śląskiej, trzecie: analogiczną usługę dla Warszawy i okolic. Emitel jako jedyny zgłosił chęć wykonania wszystkich trzech zadań i wygrał przetarg na wszystkich trzech polach – dowiedział się rpkom.pl ze źródeł zbliżonych do Polskiego Radia (nie udało się nam na razie uzyskać do tej informacji komentarza PR).
Emitel
pierwsze zadanie wycenił na 620 tys. zł, drugie: na 975 tys. zł, a trzecie an 487 tys. zł. Ale konkurencję pokonał nie tylko ceną. Z informacji rpkom.pl wynika, że drugie zadanie wygrał, bo nie zgłosił się do niego żaden konkurent. W pierwszym
Polskie Radio
odrzuciło wnioski konkurentów (