Aktualizacja: 10.05.2025 04:30 Publikacja: 25.03.2024 11:00
Foto: Adobe Stock
Jako podstawę do wydania rozporządzenia, likwidującego obowiązkowe zadania domowe, Ministerstwo Edukacji Narodowej wskazuje art. 44zb pkt 5 ustawy o systemie oświaty, którego treść brzmi: „Minister właściwy do spraw oświaty i wychowania określi, w drodze rozporządzenia, szczegółowe warunki i sposób oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów w szkołach publicznych, w tym funkcje oceniania bieżącego ucznia”. Tym samym, projektodawcy stwierdzają, iż zadania domowe należą do funkcji oceniania bieżącego ucznia. Nad zasadnością wskazania takiej podstawy i takiego rozumienia funkcji oceniania bieżącego pochyliło się Stowarzyszenie Umarłych Statutów (SUS). Według organizacji, zajmującej się prawem oświatowym i prawami uczniów, takie rozwiązanie uznać należy za niezgodne z Konstytucją.
Mój klient nie przyznał się do zarzucanych mu czynów; złożył oświadczenie dotyczące swojej kondycji zdrowotnej –...
Rzecznik Praw Pacjenta wypłaci pacjentowi najwyższą możliwą do przyznania sumę świadczenia kompensacyjnego z Fun...
Sąd Najwyższy uznał w środę częściowo skargi Karola Nawrockiego i Marka Jakubiaka, którzy zakwestionowali niektó...
Czy złożenie w akcie notarialnym nieprawdziwego oświadczenia stanowi przestępstwo? Sprawę, na kanwie historii z...
Wiemy, że maturzyści i ósmoklasiści często pragną sprawdzić swoje odpowiedzi zaraz po zakończeniu egzaminu. Dzię...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas