Reklama

Reklama Volvo - czy dyskryminuje oszczędnych Szkotów?

Do Komisji Etyki Reklamy trafiła skarga, w której konsument zwraca uwagę na dyskryminujący charakter radiowej reklamy Volvo (sygn. akt: K/158/14).

Aktualizacja: 28.05.2015 13:35 Publikacja: 28.05.2015 13:00

Reklama Volvo - czy dyskryminuje oszczędnych Szkotów?

Foto: 123RF

Reklama tzw. samochodów z kratką bez VAT przedstawia Szkota, który łączy skojarzenie oszczędności i kratki.

Zdaniem skarżącego, który jest Szkotem audycja narusza Kodeks Etyki Reklamy odwołując się do stereotypowego przedstawienia jego narodowości. Gra słów użyta w reklamie przedstawia Szkotów jako naród skąpy. Ponadto zdaniem odbiorcy połączenie Szkotów i kraty przypomina trudną historię tej narodowości.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Sądy i trybunały
Plan ministra Żurka na reaktywację KRS. Konstytucjonalista: nielegalne działanie
Prawo w Polsce
Czy można zagrodzić jezioro? Wody Polskie wyjaśniają
Prawo dla Ciebie
Zamieszanie z hybrydowym manicure. Klienci zestresowani. Eksperci wyjaśniają
Spadki i darowizny
Kiedy dokładnie należy otworzyć testament i kto powinien to zrobić?
Prawo w Polsce
Dwa projekty ustaw u prezydenta Karola Nawrockiego. Chodzi o płacenie gotówką
Reklama
Reklama