Reklama
Rozwiń

Reklama Volvo - czy dyskryminuje oszczędnych Szkotów?

Do Komisji Etyki Reklamy trafiła skarga, w której konsument zwraca uwagę na dyskryminujący charakter radiowej reklamy Volvo (sygn. akt: K/158/14).

Aktualizacja: 28.05.2015 13:35 Publikacja: 28.05.2015 13:00

Reklama Volvo - czy dyskryminuje oszczędnych Szkotów?

Foto: 123RF

Reklama tzw. samochodów z kratką bez VAT przedstawia Szkota, który łączy skojarzenie oszczędności i kratki.

Zdaniem skarżącego, który jest Szkotem audycja narusza Kodeks Etyki Reklamy odwołując się do stereotypowego przedstawienia jego narodowości. Gra słów użyta w reklamie przedstawia Szkotów jako naród skąpy. Ponadto zdaniem odbiorcy połączenie Szkotów i kraty przypomina trudną historię tej narodowości.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Prawo w Polsce
Ruch Adama Bodnara ws. wyborów prezydenckich. Będzie ponowne liczenie głosów
Praca, Emerytury i renty
Prawdziwy szał na świadczenie dla seniorów
Prawnicy
Kto najlepiej uczy przyszłych prawników w Polsce? Ranking „Rzeczpospolitej”
Zawody prawnicze
Prawnicy ze stolicy rozczarowani po zjeździe adwokatury. „Wstydźcie się”
Zawody prawnicze
Ranking kancelarii prawniczych 2025. Znamy zwycięzców