W ciągu pierwszych trzech miesięcy roku producenci sprzedali na całym świecie łącznie 69,9 mln maszyn. Pozycję największego w branży utrzymał amerykański Hewlett-Packard, który kontroluje 18,9 proc. globalnego rynku. Tuż za nim uplasował się Dell – największy konkurent HP, przez lata zajmujący miejsce lidera. Dziś firma musi się zadowolić 15,4 proc. rynku. Trzecie miejsce przypadło tajwańskiemu Acerowi (9,7 proc.), który wzmocnił swoją pozycję przejęciami firm Gateway i Packard Bell. Czwarte miejsce przypadło dawnemu IBM, czyli firmie Lenovo (Chiny), a piąte Toshibie (Japonia). Aż 44,7 proc. rynku zajmują mniejsi producenci.
Według prognozy firmy badawczej IDC w całym 2008 r. na świecie zostanie sprzedanych 15,2 proc. nowych komputerów więcej niż w 2007 r. Sprzedaż wyniesie ok. 310 mln sztuk, z czego wg firmy PMR Publications na Polskę przypadnie ok. 4,2 mln. Więcej niż połowę tej liczby będą stanowić komputery przenośne. Z kolei na świecie ich udział w sprzedaży – choć stale rośnie – wyniesie ok. 34,5 proc. (prognoza IDC).
Mimo pozytywnych danych z rynku specjaliści spodziewają się wyhamowania popytu na nowe komputery. Najwyraźniejszy spadek ma nastąpić w 2011 r., kiedy wg firmy badawczej IDC popyt na nowe pecety spadnie do jednocyfrowego poziomu.