Globalna kampania rozpocznie się 4 września. Ma sprawić, że najnowszy system operacyjny Microsoftu przestanie być postrzegany jako jedna z największych porażek w dziejach koncernu. Mimo niedawnego oficjalnego rozstania z firmą w reklamach pojawi się m.in. Bill Gates, założyciel koncernu z Redmond.

Przekonanie konsumentów, że Vista to system godny zaufania, może być trudne. Jego słabości dostrzegli też producenci komputerów, którzy, nie oglądając się na Microsoft, poprawiają jego flagowy produkt.

Tacy giganci jak Dell, Sony i HP uzupełniają Windows o własne oprogramowanie ułatwiające użytkownikom korzystanie z komputera. Dell przygotował m.in. program Media Direct, pozwalający np. odtwarzać płyty DVD (podstawowa wersja Visty nie oferuje takiej możliwości). HP zaprojektował TouchSmart, zupełnie nowy interfejs użytkownika dla komputerów z ekranem dotykowym. Z kolei Sony wyposaża swoje pecety z Vistą w funkcję wirtualnych pulpitów (np. dom, praca, rozrywka), znaną m.in. z komputerów konkurencyjnej wobec Microsoftu firmy Apple.