[b]Skąd pomysł na serwis internetowy, w którym klienci dzielą się opiniami o sklepach, w jakich zrobili zakupy?[/b]
[b]Anna Kucharzak:[/b] Serwis powstał, ponieważ taka była potrzeba rynku. Rynek sklepów internetowych zaczął się bardzo prężnie rozwijać, powstało więc pytanie: gdzie kupować? Czy kupować tam, gdzie jest najtaniej, czy też istnieją inne kryteria, które są równie ważne dla potencjalnych klientów? Ponieważ dynamika rynku była ogromna, konieczna była weryfikacja jakości jego usług. Dlatego właśnie konieczne okazało się powstanie serwisu skupiającego opinie klientów, którzy w danym sklepie robili zakupy. Wiele badań pokazuje, że dla klientów sklepów internetowych najważniejsza jest opinia innych, którzy już w tym sklepie kupowali. Zakupy za pośrednictwem Internetu mają to do siebie, że towaru nie możemy dotknąć, spróbować albo przymierzyć. Nie wiemy także, czy sklep sprawnie dostarcza do klienta zakupiony towar i jak reaguje w sytuacjach spornych. Tych informacji dostarczają właśnie potencjalnym klientom opinie innych, którzy wcześniej zetknęli się z danym sklepem.
[b]Kiedy jest boom zakupów internetowych?[/b]
Nasz serwis powstał w roku 2006. Od tego czasu to zainteresowanie e-zakupami sukcesywnie rośnie. Nowe sklepy internetowe powstają praktycznie bez przerwy, wyrastają jak grzyby po deszczu. Jest ich mnóstwo. Pytanie brzmi jednak: ile z nich przetrwa? Wiadomo, że sklepy starsze, duże i o ugruntowanej pozycji przetrwają, ponieważ ich kondycja jest bardzo dobra, poparta latami doświadczeń. Nowym sklepom przebić się jest coraz trudniej, ale nie jest to niemożliwe.
[b]Czy otwarcie sklepu internetowego jest rzeczą prostą?[/b]