Jak wynika z badania On Board PR oraz PBS DGA tylko 34 proc. Polaków uważa super i hipermarkety za raczej uczciwe wobec swoich klientów. W uczciwość wobec pracowników badani wierzą jeszcze mniej. Co prawda 34 proc. Polaków deklaruje, że sieci są raczej uczciwe wobec własnych klientów, nie oznacza to jednak, że o uczciwości wobec klientów jesteśmy zdecydowanie przekonani, gdyż wierzy w nią tylko 4 proc. respondentów.

- Należy podkreślić, że następuje społeczna zmiana w zakresie zaufania do sklepów. W 2006 roku nie ufało im 64 proc. badanych, dziś takie wskazania deklaruje 30 proc. W długofalowej perspektywie można więc zauważyć pozytywny trend i efekty działań zmierzających do poprawy reputacji prowadzonych przez super- i hipermarkety” – podkreśla Dorota Ciszek z On Board PR.

Sklepy znacznie gorzej wypadają jeśli chodzi o ocenę traktowania pracowników. Niemal co drugi badany uważa, że sklepy nie są wobec nich uczciwe, a przeciwnego zdania jest tylko 14 proc. W tym przypadku zmiana wyników w porównaniu z poprzednią edycją badań z 2006 r. widać tylko nieznaczną poprawę.