Wewnętrzne sieci znajdują się w przedsiębiorstwach z każdej branży, ale najbardziej popularne są według danych rynekpracy.pl w firmach zajmujących się przetwarzaniem informacji.
Według danych GUS z 2009 roku ma je u siebie ponad 59 proc. podmiotów gospodarczych z tej grupy, a więc redakcje, studia telewizyjne, wytwórnie filmowe, firmy telekomunikacyjne, informatyczne. W firmach informatycznych odsetek był rekordowy i wyniósł 70 proc. Również otwarte na rozwiązania intranetowe są przedsiębiorstwa finansowe oraz ubezpieczeniowe – ponad 50 proc.
— Okazuje się, że mniejsze zastosowanie znajdują w hotelach, restauracjach oraz w budownictwie. Wynika to niewątpliwie stąd, że zatrudnieni w tych branżach, szczególnie na niższych stanowiskach, nie muszą korzystać z komputera — mówi Karolina Widera z serwisu rynekpracy.pl.
Dane GUS pokazują, że intranet w 2009 wykorzystywało 28,5 proc. przedsiębiorstw w Polsce. W firmach średnich i dużych sieć wewnętrzna jest znacznie popularniejszym rozwiązaniem. Intranet obecny był w 40 proc. firm zatrudniających od 50 do 249 osób oraz w 60 proc. firm z liczbą pracowników 250 i więcej.
Najwięcej firm zaopatrzonych w intranet zlokalizowanych jest na terenie województwa mazowieckiego. W województwie dolnośląskim było mniej, trochę ponad 31. Intranety są najmniej popularne na północy i wschodzie kraju w województwach zachodniopomorskim, podlaskim, warmińsko-mazurskim.