– Sezon świąteczny to najważniejszy okres w roku dla branży alkoholowej. Szacuje się, że sprzedaje się wtedy co 10. butelka wódki kupiona w ciągu całego roku. W kategorii whisky odsetek może być jeszcze wyższy i sięga ok. 14 proc. rocznej sprzedaży – mówi „Rz" Marek Nizioł, dyrektor sprzedaży Pernod Ricard Polska, dystrybutora wódki Wyborowa oraz takich whisky jak Ballantine's Finest i Chivas Regal.
Luksus w butelce
Grudniowy boom na mocne trunki, w tym szczególnie na whisky, ma związek z tym, że Polacy kupują je chętnie na prezent. Dlatego firmy zasypują rynek limitowanymi edycjami alkoholi, często także w świątecznych opakowaniach. W tym roku Pernod Ricard Polska oferuje m.in. Ballantine's Christmas Reserve. Można go również łączyć z ciepłą herbatą lub kawą.
Końcówka roku to także czas, kiedy Polacy znacznie chętniej kupują whisky z wyższej półki cenowej.
– W przypadku marek droższych sprzedaż może wzrastać nawet o kilkaset procent w porównaniu ze średnią z pozostałych miesięcy roku – mówi Marek Nizioł.
Nie dziwni więc, że właśnie teraz firma Brown-Forman rozpoczyna w Polsce sprzedaż limitowanej edycji whiskey Jack Daniel's Sinatra Select. Jej litrowa butelka kosztuje ok. 800 zł. Polska znalazła się w gronie zaledwie kilku krajów, gdzie pojawił się do tej pory trunek przygotowany na zbliżającą się setną rocznicę urodzin Franka Sinatry, znanego fana Jacka Daniel'sa.